snuppedulla Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Lurer litt her! hadde siste mens 3 januar 08, testet positivt i går 31 Jan... på babyverden står det at jeg er 4+1 og på barnimagen uke 5... hva stemmer??
Kjærlighet <3 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Når du er 4+1 er du 4 fullgåtte uker + 1 dag...dermed er du også i din 5.uke:-)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 hei hei. legen anbefaltemeg å gå på lommelegen eller barnimagen om det var noe jeg lurte på. det samme om jeg lurte på med termin. legen har sagt at termin er 2.september og det stemmer i følge lommelegen. på barnimagen fikk jeg 3 september gratulerer så mye uansett
snuppedulla Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 åhh så klart!! 4 uker + 1 dag er jo uke 5:p tusen takk for svar
Undrende85 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Her inne viser de den uka du nettopp har startet, altså fra første dagen etter 4 uka, så står du som 5 uke. Andre steder står det ikke f.eks. uke 5 før du er ferdig med hele den uka. Hvis du har hatt ganske jevn avstand mellom mensen før, så kan du selv regne ut når du hadde eggløsning, for det er ca 2 uker før du får mensen. Så hvis du f.eks. hadde rundt 30 dager mellom hver mens, så ble du gravid 16 dager etter første mensdag. (16 dager siden mensen, eggløsning, fjorten dager til du pleide å få mensen igjen, 30 tilsammen) Da kan du selv telle hvor mange uker du er på vei. Husk bare å gå 2 uker bakover i tid når du legger inn i slike kalkulatorer som her inne, for de pleier alltid gå ut fra at det er 14 dager fra første mensdag til du har eggløsning. Det stemmer ikke på meg, så jeg måtte regne meg 2 uker bakover i tid selv for å få rett dato her inne. De første to ukene de teller er du ikke engang gravid, det syns jeg er litt morsomt. Hvorfor teller de med de to ukene da liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå