Gå til innhold

Et skikkelig teit spørsmål om usa.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På TV ser man alltid at alle i Usa går med skorna på seg innendørs hjemme.....Gjør de virkelig det eller er det bare noe på TV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke i USA da, men i Skottland gjør en del det..... :-)

Skrevet

... en annen ting JEG har lagt merke til, er at de sjelden har bord ved sofaen.

Aner ikke det med skoene, men håper for deres egen del at dem tar de av seg.. Eller kanskje "alle" i USA har hushjelp og driter i det..

Skrevet

I england har de iallefall ikke bord ved sofaen.. Og går med sko på inne.. Og har gulvteppe på badet.... Merkelige folk, men de tenker ikke over det - er helt vanlig for dem.......Men så var jo teppegulv veldig poppis her også for en ca 20 år siden..

Skrevet

En annen ting er jo at, hvertfall på tv, så går en rett inn i stua..Ingen gang først...Hvor gjør dem av yttertøy?

Skrevet

Ja,uff..det er en fæl uvane her....

Og ja,mange mangler stuebord, og det er sååå irriterende at det ikke finnes salongbord med lange bein!! De er så lave at det er en gru,,

Skrevet

Men det virker jo så sinnsykt ekkelt å gå med uteskorna inne! Tenk på all driten de drar med seg!!!!!

Skrevet

Ja de går med sko inne.... merkelig ja, men sånn har de det der. Da jeg tok av meg skoa, så såg de bare rart på meg..hehe. Men jeg klarer ikke å gå med sko inne, så jeg hadde de av.

Skrevet

og fotsoppen må jo frodes der!

Skrevet

ja det kan du si... hehe.. Skjønner ikke hvorfor de gjør det egentlig!! Latskap kanskje!! hehehe

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Ja, de går ofte med sko inne ja..

Husker dette fra da jeg besøkte tanten min i USA sist gang...

De gikk alltid med sko inne, mens jeg automatisk tok av skoene før jeg gikk inn...da sier de, du trenger ikke ta av skoene asså....

Jeg synes det er urenslig!!

Skrevet

Kjempe ekkel vane de har. Jeg bodde i kollektiv i england. Med teppegulv i trappa, og uansett vær så bare gikk de rett inn og opp trappa. Dere kan tro den trappa så lekker ut!" Nei....vi har jo litt ulike vaner i de forskjellige landene. Det er mye mer skitt i et engelsk hjem enn det vi er vant med. Er glad jeg fikk med meg gubben min hit! :)

Skrevet

Gjør som oss, kjøp et spisebord og sag beina i rett lengde=)

Skrevet

hun jeg kjenner som bor i usa tok av seg skoene,men de kom likosm rett inn på stua,hadde ikke gang.satt bare skoene ved døra og heng yttertøy på spisestue stolene.kjenner jeg får krampe bare ved tanken.men hun har hvite tepper inne så kan ikke gå på de med sko.

synes også det er merklig at de ikke har dyner bare sånne pledd,brrr,,det er jo kaldt der å.skjønner ikke den.

Skrevet

i brasil gjør alle det iallefall. vertsfamilien min ble helt sjokka når de var i norge og måtte ta av seg skoene inne.

Og så kan en ikke kaste dopapir i do, men i en søppelbøtte ved siden av doen. gjett om man tar feil av hvor dopapiret skal når en da er hjemme igjen:)

Skrevet

I USA har man skoene på inne, det samme som i de fleste andre land. Japan er kjent for at man går uten sko inne, folk syns at det er kjempe rart;)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Når jeg bodde i USA gikk vi med skoene på oss inne ja. Her i Spania også forresten.. men gulvene blir vasket hver dag da :) I mitt hus har jeg masse tøfler og flip flops og sånne sko for inne bruk, for det irriterer meg litt dette med uteskoene inne. Går med de opp på sovereommet og setter de i garderoben og bytter til tøfler eller flip flops

Skrevet

JA! De gjør faktisk det altså... Ikke alle, men langt de fleste jeg vet om gjør det av både venner og slektninger der.

PS: De gjør det også når de er her...

Vi diskuterte det faktisk med familien når vi var der i sommer, og de sa selv at de syntes det var en uting, men det er altså helt vanlig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...