kidos! Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Troppet, opp på apoteket idag etter å ha gått gjennom mange innlegg om stelleprodukter. Babyline er veien å gå, sjønner jeg. Olje og noen slags krem. Trodde i min naivitet at det bare fantes dette da. Men der på hylla sto det altså olje, bad, shampo, krem, lotion, zinksalve. Så var jeg altså like langt igjen. Hva er forskjellen på olje og bad? Hva trenger jeg? Hva er forskjellen på lotion og krem? Hva trenger jeg?
~sjiraff~ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Det eneste du trenger er en stellekrem (jeg anbefaler Weleda sin jeg da - helsekost) og en olje. Hvis har baby med mye hår kan kanskje en shampo være lurt. Ellers er såper og hudkremer o.l. bare tull. Det beste er jo å ikke bruke noe!! Jeg brukte i hovedsak oljen til å vaske bort bæsj, ikke til å bruke i badevannet...
Gjest mphs Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Du trenger en olje og en rumpesalve og om ungen er født med mye hår kan det være greit å ha en shampoo. Jeg brukte babylien i begynelsen til første unge, men syns ikke det var så bra som alle skulle ha det til. Så det vi brukte/bruker er sebamed spesialsalve, weleda sinksalve med calendula. Også holder jeg på å prøve ut andre oljer. Akkurat nå liker jeg faktisk coop sin olje. Men jeg skal prøve ut weleda sin og a-derma sin også.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har kjøpt Natusan sin babyolje og sinksalve. Her inne er det vel ingen som anbefaler den, men da det er et stykke til apotek hvor man får andre produkt og kort vei til butikk som har Natusan fallt valget på det. Dessuten hadde det vært direkte farlig hadde det vel neppe blitt solgt
sydilla Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Vi har ikke brukt noen ting bortsett fra salve dersom stumpen blir sår. Da anbefaler jeg Inotyol. I perioder hvor ungene har hatt tørr hud (de har litt eksem) har vi brukt babyolje med aloevera. Ellers ingen ting. Tror ikke det er bra å utsette den sarte huden til baby for alskens såper og dill og dall...
Phantom´ Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Ifølge "grønn hverdag" er både zinksalven og babyoljen til Natusan helt OK. Men mange andre av produktene til natusan inneholder gíftstoffer. Se evt gronnhverdag.no. Der ligger masse tester av ulike babyprodukter. Se link øverst på hovedsiden merket "barn"
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Vi har brukt følgende i 3,5 år: * bad ( for dette gjør ikke håret fett) * zinksalve * shampoo når man får behov for det Har ikke hatt behov for noe annet enn dette. Olje eller bad er nok en smakssak.
2hærligegutter Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Burde velge Uparfymert. Natusan sine produkter er som regeld midt parfymerte, de har noe som er helt uten parfyme og, men tror det stort sett er babyolje. Jeg har brukt mye aco baby og Neutral. Det er ikke mye såpe du trenger, kanskje litt babyolje, hvis den er tørr i huden, zinksalve er lurt (klina stumpen til førstemann inn med dette om natten, da var det ikke så nøye askifte midt på natten, hvis ikke han var veldig urolig da), og som de andre har nevnt shampoo hvis mye hår. Tror ikke jeg brukte shampoo på nr 1 før han var ca 1 år.
Mido Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har forsøkt litt av hvert på min 2 åring. Det jeg har hatt brukt for er: Sårsalve: Inotyol...knallbra, fra apoteket. Shampo, når vi en sjelden gang vasker håret. OG: Som ingen andre skriver: KALDPRESSET OLIVENOLJE til badevannet. Det fikk jeg annbefalt da jeg gikk på babymassasje kurs. Det er veldig bra for tørr hud og eksemhud, men også eller. De oljene som selges til babyer er nemlig mekaniske oljer, og har ingen efekt på huden, og er ikke bra for ungen å få i seg heller. Lykke til i jungelen;-)
Emmilo Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jeg vasker barnet mitt i vann. Han har masse hår, men schampoo føles litt mye... Zinksalve når han er rød i stumpen, solkrem på sommeren og kuldekrem på vintern. Merke... tja... noe uparfymert på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå