Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jenta mi rynker på nesen og "brekker" seg når jeg gir henne grøt. Klarer å lure i henne noe, men tror aldri hun kommer til å klare å spise 1 porsjon. Syns selv det er mye.. Hun har fått grøt i ca 3 uker nå. Og liker det ikke. Har prøvd med frukt mos, sviskesaft på men liker ikke det heller;(. Bør jeg bare fortsette å gi henne og håpe at hun en dag gaper som jeg har fått inntrykk av at alle andres babyer gjør? Eller bør jeg ta en pause i grøtmatininge.?
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Vi prøvde å overbevise om at "grøt er moro" med sanger og grimaser. Litt desperate ja. ;-) Gutten gliste, men lite gikk inn i starten. Men ikke fortvil; mange barn bruker tid på å lære seg å ta fast føde. Vår lille pode begynte plutselig en dag å gape. Han spiser nå grøt med høye "mmm!" (godt).
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Min liker ikke grøt, har prøvd i mange måneder. Noen dager får jeg i ham litt, men oftest er det blankt nei. Jeg har gitt opp..
yret Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Det er babyer som aldri lærer seg å like grøt, og så er det de som bare bruker laaang tid på å like det. ;-) Vi har brukt 1,5 mnd på grøttilvenning, og nå er det endelig godt. Hun spiser forsatt ikke en helt porsjon. Det er de visst mange som aldri gjør (porsjonene er ganske store). Mange liker brød bedre enn grøt. Jeg vet ikke hvor gammel babyen din er, men etterhvert kan du jo prøve det. Lykke til!
yret Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 For oss fungerte det forresten fint å ta noen dagers pause nå og da. Det gjør bare vondt verre å forsøke å "tvinge" grøt i en motvillig unge.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Sliter litt med det samme. Han spiser middag relavtivt bra, men ikke grøt, så det virker som han ikke er fortrolig med smaken. Blir sikkert halshugget på dette, men minsten er veldig facinert av TV'n, så setter han foran der og får i han iallefall halvparten. Håper han får smaken på det så vi etterhvert kan sitte rundt bordet sammen å spise:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå