Venezia 1 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har lenge vært plaget av sterke leggkramper, men siden jeg leste at dette er noe som er helt normalt når man er gravid så har jeg aldri nevnt på det for legen. Men på forrige kontroll spurte hun meg og da fant hun ut at jeg har magnesiummangel og fikk tabletter for det. Etter 2 uker har jeg knapt leggkramper mer - hurra! Jeg har også lest at det er vanlig at man blør i tannkjøttet når man er gravid, så det har jeg heller ikke reagert på. Jeg var hos tannlegen like før jeg ble gravid og har derfor ikke vært inne siden jeg ble gravid. Men siden det bare er få uker frem til fødsel og det ikke er så lett å komme seg til tannlegen med en nyfødti huset fant jeg ut at jeg fikk ta en sjekk. Da viser det seg at jeg blør pga en tannkjøttbetennelse og at det kan danne seg toksiner som så kan medføre for tidlig fødsel! Så nå er jeg under behandling for dette. Mine tips er derfor 1. Har du sterke leggkramper - snakk med legen din om det kan være mangel på magnesium eller kalsium. 2. Blør du mer enn bare bittelitt i tannkjøttet - gå til tannlegen for en sjekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå