Venezia 1 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ca i uke 32 og den siste uken har det økt veldig på med kynnere. Får kynnere bare jeg beveger meg litt. Er dette normalt? har forsøkt å lese meg litt frem på nettet, men utav det fant jeg bare at det må være kynnere og ikke rier, for de varer ganske lenge hver gang. Men er det sånn at man kan ha FOR mye kynnere? er første gangen jeg skal føde så jeg er litt usikker på dette.
Stor_smil Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Er veldig forskjellig dette med kynnere. Noen har mange av dem, og de er sterke/konstante.. mens andre igjen har gjerne ikke så mange kynnere, i allefall er de svake. Jeg hadde endel sterke kynnere på slutten av svangerskapet, men var ikke plaget ellers. Min søster derimot hadde en stor kynner de siste mnd/ukene. Ble ganske "invalid" etterhvert, og måtte bare tilpasse dagsformen etter dem. Ta det opp på neste kontroll. Lykke til videre med magen og fødsel
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Jeg var veldig plaget med kynnere i svangerskapet, mot slutten ble de skikkelig vonde til tider. De kunne holde på flere timer av gangen (uregelmessig selvsagt). Var flere ganger jeg trodde jeg hadde rier, men merket forskjellen da de virkelige riene kom :-s
Krimp Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Du må bare ringe og spørre jordmor hvis det er noe du er usikker på Men da jeg gikk gravid med lillegutt hadde jeg MASSE kynnere. Det var ingenting som skulle til før eg fikk det. Og jordmora mi sa til meg at det ikke var farlig. LIllegutt er en blid og helt normal gutt, så jeg tror ikke han hadde noe fare av det. BAre litt ekkelt for mor.
alvefrøken Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Du bør ta det opp med legen din og få undersøkt livmorhalsen. Kynnere kan gjøre livmorhalsen kortere, og dermed gi tidligere fødsel enn ønskelig. Den skal bli helt utflatet til fødselen, men du er i uke 32, og det er enda litt igjen før den bør komme. Jeg hadde det likens da jeg bar min datter, men tidligere og ble sykemeldt fra uke 21. Fikk beskjed om å være mest i ro, og ikke stresse med ting. Det er nemlig da kynnerne gjerne dukker opp. Lykke til
Venezia 1 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 Merker godt at det blir mer intense kynnere når jeg stresser litt på jobb eller når jeg driver med husarbeid. Forsøker å ta det med ro, men det er jo ikke alltid så lett. Får ta det opp med legen på kontrollen i neste uke. Takk for svar, alle sammen
alvefrøken Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 hehe - DET er enklere sagt enn gjort ja
høstbarn:) Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde masse kynnere, begynte tidlig,- kanskje i uke 20 ca? Var veldig plagsomt. Kunne ikke gjøre noe særlig før det knyttet seg. Men merket forskjell når fødselen kom i gang ja:) Tok kanskje en times tid før jeg var sikker på at det ikke bare var kynnere, men rier. Men da ble det fortløpende vondere og vondere. Gikk 8 dager på overtid. Så det er dessverre ikke slik at du blir belønnet på slutten med litt tidlig fødsel... Lykke til,- ta det med ro! Lytt til kroppen din!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde noe helt FRYKTELIG med kynnere fra jeg var rundt 20 uker på vei, den siste mnd hadde jeg masrier. Legen sa at det ikke var farlig, men at det var greit å ta det med ro,, la gubben støvsuge o.l. slik at kynnerene ikke går over til rier. Nå gikk jo mine kynnere over til rier da, men ikke før 2 uker før terminen SLAPP AV
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde MASSE kynnere, begynte rundt uke 20... På slutten kunne jeg bare tenke på å reise meg fra stolen så kom de.. hehe:) Kynnerene hos meg gjorde at jeg fikk 1 cm åpning og var moden 4 uker før termin.. Snuppa blei født 3 uker før termin...
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ville snakket med legen, du blir sikkert sykemeldt kan jeg tenke meg. Jeg fikk masse kynnere i ca uke 20 - som førte til at jeg fikk åpning rundt uke 25. Jeg måtte gå på bricanyl å fikk satt på en ring på livmorhalsen for å "holde" igjen. Den tok de av igjen da jeg var 37 uker, for da var det trygt at babyen kom. Jeg ble sykemeldt rundt 20 uker å måtte holde meg for det meste i ro
MammaTil Hjertebarn+1 gutt til Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Jeg tror kynnere skal bli tatt litt på alvor..
BettyBoob Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 jeg hadde masse masse kynnere fra uke 20 og ut! er bare livmora som øver seg, ikke noe å bekymre seg over mine kunne også vare ganske lenge av gangen.
klg,2 boys now:) Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 hadde mye kynnere under hele svangerskapet,ble ekstra ille når jeg stressa.men fikk beskjed om å ta det med ro,men det var bare kroppen som "øvde".var ikke noe særlig å ha mye kynnere tidlig da,men på slutten hørte det vel bare med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå