Gå til innhold

Flere som er vikarer? trenger virkelig noen gode råd...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er seks uker på vei nå, og har jobbet som vikar i Adecco i 4 uker. I dag var første dag jeg måtte være hjemme fra jobb, pga ekstremt kvalm, trøtt og svimmel. Kom meg rett og slett ikke ut av sengen i dag..

 

Jeg har akkurat fått ny arbeidskontrakt på 3 mnd, frem til 1.mai, men man må ha jobbet 2 mnd hos Adecco for å kunne sykemelde seg (hvis jeg i verste fall blir nødt til det).

 

Dessuten er jeg redd for å si til sjefen at jeg er gravid, da det er han som bestemmer om jeg får en ny kontrakt i mai, gjennom Adecco. Jeg må jo jobbe 5 mnd til for å få fødselspenger. Men vet ikke om jeg kan holde det skjult for sjefen lengre, ikke hvis jeg stadig blir dårligere. Noen som har noen gode råd?

 

Jeg har sendt samboer ut for å kjøpe slike sea bands i dag, som skal hjelpe mot kvalme (håper at det kan hjelpe slik at jeg kommer meg på jobb igjen på mandag).

 

Hvis ikke får jeg bite i det sure eplet, og ta en prat med sjefen på mandag, og kanskje spørre om jeg kan arbeide litt kortere dager nå fremover. Er jo tross alt morgen og ettermiddager som er verst...

 

Huff, dette ble et litt langt innlegg, beklager! håper det er noen med gode innspill der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Forstår godt din bekymring!!! Jobber selv i samme firma. Har vært kontinuerlig i oppdrag i 2 år, men trur du ikkje at ak. da æ blir gravid blir det stillestand! Æ e kjempenervos. Har et langt oppdrag på "handa", men er redd for å si noe på jobben i frykt for å miste oppdraget. Syns det er helt sykt at vi lever i 2008 og må skjule en graviditet. Vi er da gravide, ikke arbeidsuføre, selv om æ mange dager føler at kroppen er av bly, og at jeg er mer eller mindre grønn av kvalme.

Lykke til! Æ føle med dæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg har desverre det samme potensielle problemet som deg..har vært i oppdrag for adecco i 5 uker snart, og nå har kvalmen kommet..sliter på jobb hver eneste dag, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..har kontrakt frem til april, og må bare krysse alt jeg har på at jeg klarer å holde ut til den tid,for da blir det kontrakt 3 mnd til, og da er jeg innnenfor grensen:)

forresten,du kan sykemelde deg, det er egenmelding du ikke kan ta før du har jobbet 2 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har jo rett på sykepenger..det får du visst etter å ha arbeidet 4 uker. så er jo "safe" sånn sett.. Er vel mer redd for å ikke få en ny kontrakt, hvis jeg er mye syk eller sjefen finner ut at jeg er gravid... Kvalmen har heldigvis roet seg litt, akkurat nok til at jeg klarer å gå på jobb uten for mye anstrengelser. Kjøpte noe som heter sea bands på apoteket (har dem rundt håndleddene og en kule trykker på et akupunktur-punkt som motvirker kvalme). De har faktisk funket, og trolig reddet jobbproblemet mitt :) I tillegg til å gå å spise på grønne druer, salte drops osv. hele dagen.. he he...

 

Håper vi får oss en ny kontrakt da, det ordner seg nok!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...