Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er førstegangsmamma, og svært så grønn når det gjelder babyer.. Nå har det seg slik at min 15 dager gamle baby har fått utslett rundt det ene øyet, er sikkert 30 prikker bare oppå øyelokket. Ser ut som små kviser nesten.. Hvite prikker. Er også nedenfor øyet og på siden, pluss noen rundt det andre øyet.. Disse prikkene kom nå i natt. Og øyelokket er så klart litt hovent. Noen som vet hva dette er? Prøvde å ringe helsesøsteren, men hun svarte ikke..
Stor_smil Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Det kan være melkeutslett/ammeutslett. Dette er isåfal helt ufarlig, og kan dukke opp og forsvinne over natten/dagen. Det skal ikke være ubehagelig for barnet. Det kan også være tette tårekanaler. Det er helt normalt, og barnet kan være plaget med litt puss og irritasjon i øyet en liten stund fremover. Lurer på om det ikke finnes noe man kan bruke for å fjerne puss og lignende med. Følg med på øyet. Se etter puss, økende hevelse, irritasjon osv. Dersom babyen blir mer grinete og urolig er det jo mulig dette plager h*n. Om det ikke forsvinner fort, og om det blir verre.. så ville jeg kontaktet helsesøster/fastlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå