Frk. Molly Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Har hatt normale fødsler med de to første, uten noe bedøvelse. Nå hører en jo så mye om denne tredje fødselen at jeg begynner å bli ganske nervøs.......
sekstisjuer Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Den tredje var den verste for min del, så langt. Fikk lystgass som tok unna de verste riene, men det var en "lang vei" å gå før jeg fikk det. Selv er jeg nr. tre i søskenflokken, og for min mor var det den letteste fødselen.
temi & keli Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Har ingen erfaringer selv, men mamma har tre og hun sier at fødslene ble lettere og lettere, men svangerskapene ble vanskeligere og vanskeligere, både med tanke på bekkenet, men også kvalme (lengde og styrke) og generell form..
Kjærlighet <3 Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Ikke skrem meg nå! Er på vei med nummer te og har vel det som kan kalles to relativt lette, raske men likevel intense fødsler bak meg.... Har nesten tatt det for gitt at neste fødsel blir ganske lik:-)
Kjærlighet <3 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Hehe.... jeg har en liten teori om at lette svangerskap gir harde fødsler og tunge svankerskap gir lette fødsler:-) Stemmer godt med dem som vi kjenner hvertfall....
sekstisjuer Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Ikke meningen å skremme deg, men sånn var det for meg. Trodde at fødsel nr. tre skulle gå fort vi også. Nr. to var ute etter 45 min, så jordmor hadde også regnet med at det ville gå fort, men nei. Må legge til at vannet gikk av seg selv i de to første svangerskapene, mens det i tredje måtte taes. Mulig at det forsinket det hele litt. I svangerskap nr. fire gikk det også veldig fort - 1 time og 20 minutter fra vannet gikk og riene kom til babyen var ute. Er derfor spent på hvor lang tid det tar med nr. fem. Har to timers kjøring til føden, så ikke godt å vite hvor han blir født. Nr. fire kom tre uker før termin, så jeg er litt spent på hvordan dette skal gå.
sekstisjuer Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Det stemmer ikke helt for min del. De to første svangerskapene var lette, og jeg hadde ingen plager, og fødslene var veldig overkommelige. Svangerskap nr. tre var komplisert med nesten to mnd på sykehus (premature rier som gjorde at det begynte å åpne seg), likevel tok selve fødselen lang tid. Du må ikke bli enda mer skremt nå da. En ting er i hvert fall sikkkert, og det er at barnet må ut på en eller annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå