Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hvor tidlig kom det og hvordan så det ut? Hilsen bekymra mor til gutt på 2 mnd:(
lisje marthemora Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 på gutten min kom det alleredenår han var 5-6 uker. Da var huden hans helt ru,kjentes ut som et sandpapir. Jeg smurte med A-derma ,og det hjalp oss. Prøvde med olje i vannet,men det hjalp ikke.
yret Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Her kom det i 3-4 mnd alder i form av røde, tørre flekker. Det begynte under haka og spredde seg derfra til skuldre og armer, så til resten av kroppen. Vi bruker også A-derma og har fått foreskrevet kortison for dårlige perioder. Har sluttet å bruke ull innerst mot kroppen og bruker mye olje i badevannet. Det er forresten mange gode tips på allergi-eksemforumet på denne siden.
Legekjærringa Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Begynte med tør rødflekkete hud i ansikt, hals. Nuppete hud på bena og armer...litt som sandpapir. Det viktigste du kan gjøre er å smøre godt flere ganger om dagen. Blir det værre, får han tydeligere nupper, væskende utslett eller sår så går du til legen. Eller hvis du ser at han er plaget av kløe (ikke får sove, klorer seg opp). Unngå ull, bruk lyse bomullsplagg inntil kroppen. Vaskemidler uten parfyme. Bruk ellers lite produkter på babyen. Ikke la han bli altfor varm - kan gjøre ev. eksem værre. A-derma, Locobase repair elle Apobase blå eller rød er kremer jeg har fått anbefalt. Ikke bruk talkum da det tørker ut huden. Gå inn på debatt om allergi og eksem, tror jeg det heter.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jenta mi fikk eksem da hun var rundt 6 uker. Hun hadde eksem over stort sett hele kroppen, klødde noe fryktelig stakkars. Vi smurte med A-derma, men gikk over til A-vitamin krem synes denne virker bedre. Smurte og på svak kortisonkrem. Men nå er hun 10 mnd og har vært eksemfri i mange mnd, så jeg krysser fingrene for at det var bare det hun skulle ha. Ett tips er å ikke bruke ull på kroppen og passe på at nurket ikke blir for varmt, da kom ihvertfall eksemen fort her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå