Gjest Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er en av de som har følt denne "stølheten" på siden av låra de siste ukene. Det har til tider vært litt vondt, men nå reiste jeg meg opp fra sofaen og det gjør driiiit vondt! Beina mine rett og slett svikter når jeg går bortover. Hva er dette? Er det babyen som ligger dårlig til kanskje? Er det bekkenet?
♥Tullerusk♥ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jeg pleier å ha problemer med å komme meg opp av sofaen pga bekkenet... Må holde meg litt i ting før ting er litt OK igjen... Men du kan ringe jordmor å høre. Men for meg høres det ut som bekkenet... Hvordan gikk det på kontrollen? Mirakelet hadde det bra og stortrives?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Rareste jeg har opplevd... Håper det går fort over. Jeg det gikk fint. Fikk beskjed at hodet er festet og at alt ser fint ut. Hun hadde ingen tro på en særlig tidlig fødsel, så fikk time den 13 (4 dager over termindatoen). Så vi får se
sydilla Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg har hatt bekkenløsning og disse smertene du beskriver i tre svangerskap. Jeg vet ikke 100% om dette jeg sier er riktig, men min opplevelse er som følger. På slutten av svangerskapene har jeg pleid å bli bedre av bekkenplagene fordi hodet til småen kommer ned i bekkenet og hjelper til å stabilisere det. Dette er vist nok vanlig i følge fysioterapeuten min. Men når hodet kommer skikkelig ned (og livmorhalsen har begynt å flate ut og åpne seg) får jeg denne stikkinga og beina svikter. Jeg innbiller meg at dette henger sammen med at hodet til baby presser på noen nerver nedi der... og at det dermed ikke er bekkenrelatert.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Ja, jeg kan egentlig godt tenke meg at det presser på noen nerver. Det kan kjennes sånn ut. Takk for god forklaring! Det høres logisk ut
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Har hatt det slik jeg også. Jeg også tenkte at det var nerver som kom i klem. Bekkenet er helt supert nå, så det føles ikke bekkenrelatert.
minte 13.02.08 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Det kan være bekkenlåsning. Jeg har gått til fysioterapaut for bekkenløsning og hun sa at hvis jeg opplevde at beina sviktet under meg så kunne det være bekkenlåsning. Da skulle jeg ringe å få time for det var lett å fikse..
Kakebakesøte Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Har også til tider denne vonde følelsen. SOm om det er nerver som kommer i klem og det blir nokså ubehagelig på innsiden av lårene mine. Ofte går det i bølger, det er liksom ikke en lang følelse med mange korte og lange. Sånn har det vel vært i 2-3 ukers tid. Er nå i 40. uke. Bekkenet er heller ikke noe bedre hos meg. Er ganske gåen der (ikke av de som er verst plaget da, det må sies), men det kanskje har noe med at jeg har et bredt bekken? At babyens hode ikke hjelper til med å stabilisere bekkenet altså... JOrdmor ved forrige fødsel sa at jeg var en fødemaskin fordi jeg har så bredt bekken (ok å høre det der og da, men i ettertid føler jeg meg som den låvedøra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå