Gjest Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Ser det er mange som ville sagt ifra om det ene og det andre. Og klart man skal si ifra om alvorlige hendelser. Nabokjerringa, vet dere... Vi hadde en episode her om dagen, der to jenter stod i skogen ved siden av huset vårt, og kastet stein ned i hovedveien. Prøvde å treffe bilene. Klart vi sa ifra, og foreldrene fikk vite hva barna gjorde. Og som representant for helsevesenet, er jeg glad det er flere og flere som sier ifra om det de oppfatter som dårlig behandling, slik at ting kan gjøres bedre. MEN, det er utrolig hvor viktig det er måten ting blir sagt ifra om på. At både mottaker og sender er ydmyke for hverandre. DET mangler det mye på her inne. Å respektere hverandre er så utrolig viktig for at resultatet skal bli bra. Det handler om å gi og ta, vise forståelse. Den gyldne regel: Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre mot deg. Ha en fortsatt fin dib-dag :-)
(0_o) Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 hva var vitsen med å lage en ny tråd om dette, da?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Helt ENIG !!!! Og tenk på alle barna som har hatt en vond oppvekst , fordi nabokjerringa ikke ville sladre til barnevernet etc. Er selvsagt imot kjerring som slenger med leppa! Men noen ganger er det så absolutt på sin plass å si ifra!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Nei, si det. Hva er vitsen med å lage tråder her inne? Trenger jo ikke lese de, hvis man heller vil lese om stakkars pusen, eller hva skal vi ha til middag. Er jo et forum der man kan komme med tanker om det ene og det andre, er det ikke? Ville bare få frem et poeng som ikke hadde noe med hva man sier i fra om, og som ikke drukner i de lange trådene. Var ikke noe mer enn det.
(0_o) Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 hehe, er vel bare jeg som er vant med litt strengere regler på andre forum. Der blir tråder som handler om det samme sletta og dersom man spør om ting uten å ha brukt f.eks. Google eller søkefunksjonen på forumet først blir man nesten lynsja Hehe, beklager
Sivalur Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Du store, hadde det vært så strengt her hadde det ikke vært noe annet enn sletting og lynsjing... tror det er mange her inne som ikke vet hva google er...
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Kunne kanksje vært litt strengere her og, for ofte blir det jo enormt mange tråder om samme sak. Deriblant denne, hehe. Men man mister så fort oversikten her inne når tråden blir så lang, og at man kan svare på innlegg i hytt og pine inne i samme tråd. Lettere å lese når alt nytt kommer nederst, men men. Ser for meg at middagstrådene hadde blitt uendelige lange, hvis de skulle bruke samme tråd dag etter dag, haha.
___ Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er enig med deg, men vi må også lære oss til å tolke skriftlige utsagn i beste mening. Ting ser ofte veldig krasst ut når det kommer skriftlig selv om det ikke er ment sån. Når man vanker på et sted som DIB må man lære seg å få kritikk uten å ta det så voldsomt personlig.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er sant. Og når vi svarer, må vi tenke at den som leser gjerne ikke får med seg ironi osv. Dette gjelder jo for så vidt muntlig og, har hatt noen sånne opplevelser. Der jeg og en annen snakket helt forbi hverandre, og det ble jo til slutt full skjærings...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå