Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er d når man malder seg arbeidsledig og ikke har plass i BH eller dagmamma til unger..

Holder på å prøver å finne d altså men ser ikke helt vitsen me å få d før jeg har fått meg jobb..

så lurer på om de da kan tvinge meg til å jobbe før jeg har plass til den lille??

Håper d er noen som vet.. Glemte å spørre hvordan d var når jeg var hos NAV..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk dagpenger så lenge jeg ikke hadde barnepass til barnet.

Skrevet

men har jo ikke råd å ha ungen i bh når jeg ikke har inntekt..

Skrevet

Jeg vet, ble skikkelig frustrert da de sa det til meg. Fikk barnehageplass og jobb fort, så det gikk fint.

Hvis det er mulig for deg så kan du jo få en venninne eller en i familien til å dokumentere at dersom du skulle få tilbud om jobb eller blir kalt inn til intervju har vedkommende mulighet til å passe barnet. Tror kanskje det kan fungere...

Lykke til uansett!

Skrevet

NAV definerer det å være arbeidssøker som en 8-16 jobb og du må da være tilgjengelig i den tiden, ofte på veldig kort varsel. (jobbklubb etc)

Så du må ha barnepass dersom du skal melde deg hos NAV som arbeidssøker med dagpenger.

Skrevet

men min jobb som jeg mest sansynlig vil få.. er da ikke en 8-16 jobb... er sykepleier å hær i komunen e d nesten ikke noen dagtidsjobber som sykepleier å om d er d e d jo 1000 søkera..

ikke like lett å ska jobbe turnus me små ha funne ut.. ikke prøvd d enno..

Han har jo en 8-16 jobb men jobber mye overtid så e jo veldig ofte han ikke e færdig kl 16.. tenk om jeg da ska gå sein å han jobber mye rundt om krig.. å må bi ferdig før han drar hjem.. må jo da ringe rundt til venner å bekjente for å få noen til å hente ha.. hmmm.. har ikke familie i byen vi bor verken jeg eller han..

Skrevet

jeg går på dagpenger har gått på det siden i desember. sa at sønnen min har en dagmamma. hadde jeg ikke sagt det hadde jeg ikke fått dagpenger. nå har jeg fått plass i barnehage fom 1 februar. må man lyve så må man..

Skrevet

ha ikke blitt spørt om hvor jeg har han eller evt må ha han om jeg får jobb.. men håper d ordner seg...til den tid..

Skrevet

Dytter dette lurer jeg oxo på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...