zane Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Har en gutt på 9 mnd som har hatt hard mage siden han var 4-5 mnd. Har vært på helsestasjon flere ganger, men får de samme tipsene om og om igjen, men ingenting funker. Har prøvd laktulose, svisker, klyster (mange ganger), biola, massasje, febermål og lanosåpe. Noen som også har slitt med dette? Det er jo ubehagelig for gutten, men det går jo også en del bleier når det er slikt, for det kommer bare litt og litt hele tiden. Begynner å bli ganske så frustrert nå!
mammaen te Noa:) Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Samme problemet her.. blir snart sprø. hvor lenge skal dette holde på da?
zane Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 Malt er prøvd også.. :/ Soneterapi? Hvordan funker det da?
2-barns mor Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Hvor lenge prøvde dere med laktulose da og hvor mye? Det tar tid før den virker, her gikk det opptil 2 uker før effekten kom. Ellers frukt, grønt, grove grøter, grovbrød etc og vann.
zane Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 Han brukte 10 ml om dagen i 3 uker, men merket ingen forskjell på den tiden. Han har begynnt å fått eple, men har motsatt virkning enda!:S Og vann får jeg ikke i han så mye av, men istedet går det på sukkerfri eplejuice, biola og litt pupp!
2-barns mor Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Har dere sjekket om det er noen grunner til dette? Hvordan er han ellers, allmenntilstanden, spiser han bra osv. Mange dager mellom hver avføring? Gråter/sutrer han mye? Jeg ville vel sjekket dette nærmere etterhvert for de skal ikke ha det sånn syns jeg hvertfall. Kan jo ikke være mye godt.
zane Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2008 Var til barnelegen på helsestasjonen i forrige uke, men fikk bare høre det samme fra henne å... Å tenker litt at lege blir siste utvei, men blir han ikke bedre, må jeg bare ringe fastlege. Han hyler hvis det kommer noe mens jeg skifter på han, men ellers kommer det pittelitt i ganger veldig ofte. Og han er heldigvis i god form og har godt humør!
Niem og Patrick Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Har du prøvd å erstatte kumelk med laktoseredusert melk? Hilsen melkeallergiker
zane Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2008 Det var en periode der han ikke fikk biola også, uten forskjell!:/ Men vet ikke om yoghurt har betydning da?
Niem og Patrick Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg tålte verken biola eller yoghurt, desverre.. Kun den melken som heter Laktoseredusert Lettmelk.. Da ble ting meget bedre for min del hvertfall
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Trodde man ble mer løs i magen enn hard jeg. Syns vel kanskje det er litt tidlig med kumelk som drikke når de bare er 9 mnd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå