Gå til innhold

Herregud.. Hun ser jo ikke ut!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å amma lillegull nå nettopp. Så at hun var så røflammet på halsen og overkroppen! Vet ikke om det er utslett fordi det ligger på en måte under hunden (om dere skjønner). Det er rødt og hissig med helt hvite flekker innimellom. Er det flere som har hatt noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser det ikke er noen som har opplevd lignende. det har ikke eg heller, men eg ville tatt en telefon til helsestasjonen eg.. forklar det der..

kan være noe ho reagerer på.. hvor gammel er ho?

Skrevet

Er hun veldig svett og varm så kan det bare være varmeutslett...

Skrevet

jeg tenke også varmeutslett eller melkeutslett. Sønne min hadde mye av det. Hold området tørt og passe varmt, ev bruk litt talkum hvis huden er myk hvor det er rødt. Men husk at talkum tørker ut så hvis hudet på området er tørr så ikke bruk det.

Obs hvis du bruker gulpesmekker, da kan det lett bli varm også. Lette klær og gjerne litt åpent i halsen hvis dere er inne.

For oss var det begynnelsen på eksem...om det var noen sammenheng vet jeg ikke. Utslettet kan ha vært en slags raksjon - matallergi, noe jeg spiste og så fikk han eksem.

Skrevet

Det går an.. er ikke helt sikker på åssen det ser ut da.. Hvorfor får de elveblest isåfall?

Skrevet

Det kan være elveblest og dette er en slags allergisk reaksjon.Lillegutt her fikk det av maltekstrakten som jeg hadde i mme.Han fikk disse røde litt knudrete utslettene over hele seg og hovnet opp litt.Dro på legevakta og der fikk vi Phenamin (flytende allergimedisin).Ble bra igjen veldig fort da heldigvis.Sluttet å gi malt og da fikk han ikke utslett heller.Vi har også begynt å bare bruke Neutral vaskepulver og skyllemiddel på hans klær,tepper og sengetøy fordi dette er uten parfyme.

Skrevet

Jeg syntes det høres ut som ammeutslett jeg....

Min datter er også rødflammete og har kviselignende utslett og det er ihvertfall ammeutslett.

Det er hormoner som gir dette utslettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...