Gå til innhold

Har barna deres begge etternavnene til foreldrene? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og sønnen min hadde samme etternavn som pappaen. Etter han døde har jeg tatt pikenavnet mitt i tillegg til oss begge. Hvilket betyr at junior og mitt etternavn er nå mitt pikenavn + farens etternavn.

Ville beholde mannens navn, men ønsket også å ha mitt pikenavn. sønnen vår vokser opp i samme hus som min mor og far og ville derfor at han skulle ha navn felles med dem også.

Skrevet

Vi va enig om at snuppa skulle få begge sitt etternavn.. men han va jo så dritt da hun ble født så hun har bare mitt! å det e jeg glad for nå!!) null kontakt med han!

Skrevet

Ja hun har begge våre etternavn

Skrevet

planen var at hun skal få begges etternavn. Han dumpa meg imidlertid halvvegs i svangerskapet og jeg tenker nå derfor gi henne kun mitt, aner ikke om han kommer til å stille opp eller ei, håper jo det beste men synes det er unaturlig å gi henne et etternavn til en som synes det er greit å ombestemme seg halvvegs... ( barnet er planlagt- var veeeeldig viktig for ham at vi fikk barn sammen... helt til han brått ombestemte seg... vel, jeg må ta ansvaret både økonomisk og praktisk over natta med voksene mage så da gjør jeg som jeg vil tenker jeg..)

Elste har både mitt og eksens etternavn, men vi var gift i mange år så der føles det mest naturlig.

Skrevet

Bare pappan sitt etternavn....

Skrevet

Mina har både mitt og pappaen sitt etternavn. Vi var sammen på det tidspunktet så da falt det seg naturlig-.

Skrevet

Mine barn hadde opprinnelig hans etternavn til sist og mitt som mellomnavn, men når han nå var utro mot meg var det uaktuelt at jeg skulle ha hans etternavn på postkassa i all fremtid siden de bor med meg, så her byttet jeg rekkefølge på dem, og er fornøyd med det.

Skrevet

meningen var at hun skulle få begges etternavn, men han har ikke akkurat vært den kuleste å ha med å gjøre i disse tre mnd etter at hun ble født- så blir kun mitt! Tror han synes det er helt greit...

Skrevet

bare mitt. spurte bf om han ville at mini skulle ha etternavnet hans og det var ikke så viktig for han så ble bare mitt!

veldig glad for det i dag, sånn som situasjonen er nå :(

Skrevet

Min datter har begge etternavnene, men mitt til sist siden det er meg hun bor med...

Skrevet

Hun har foreløpig bare mitt, men skal få pappaen sin også, ting går bare litt tregt hehe;)

Skrevet

jeg hadde veldig lyst til at småen bare skulle ha mitt etternavn. men etter og ha tenkt litt så kom jeg fram til at om far er til stedet så vil det kansje føles rart for småen og ikke bære hans navn også.

så her har småen mitt etternavn og far sitt etternavn som mellomnavn. men på postkassa står det bare mitt. kansje det må forandres på en gang om småen ønsker men jeg håper ikke det. det føles ikke riktig og har fars etternavn på ting som er hos meg

Skrevet

Jeg ville at hun skulle ha bare mitt etternavn, men ombestemte meg å bruker både mitt å pappans navn..Men hans navn er mellomnavn da..

Skrevet

har bare mitt. var meningen at han skulle ha begges, men sånn ble det ikke.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Eldstesønnen har mitt så da ble det naturlig at snuppa skulle få mitt til sist iaf. Nå etter at DNA er klar så setter jeg hans som mellomnavn.

Skrevet

Han har begge navnene. Ville mitt navn sist fordi jeg og mini bor i lag. Og det va greit for bf også.

Skrevet

Ja datteren vår har fått begge etternavnene. Vi er ikke gift, og om vi skulle bli det synes jeg at det er like riktig at samboeren skal ta mitt etternavn som at jeg skal ta hans :-)

Skrevet

Nei han bor hos meg så jeg synes det er naturlig at han har mitt.

Skrevet

Nei hun skal kun ha mitt etternavn, jeg har vært alene hele svangerskapet, jenta mi er 6 uker og exen min har enda ikke kommet på besøk for å se datteren sin.(for en drittsekk)

Skrevet

Nei han får brev i posten de nærmeste dagene, skal selv på NAV for å bekrefte for ente gang at det er han som er faren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...