Gå til innhold

kostholdsomlegging, vektnedgang, overraskeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bestemte meg for at jeg hadde spist nok sukker for et helt liv. Har derfor kuttet ut alt raffinert sukker, og spiser ikke brød (heller knekkebrød og sånt) Lunsjen min består av salat med kylling, egg, skinke eller lignende. Det er alt jeg har forandret på. Eller spiser jeg hva jeg vil og så mye jeg orker.

Dette begynte jeg med søndag kveld. Vekten har sunket med 5,7 kilo!!! Jeg vet jo at dette hovedsaklig er vann, men ærlig talt! Hva var jeg på søndag da? Et vandrende badekar? Hvordan er det fysisk mulig??

Jeg skjønner ingenting jeg. Ikke ser jeg noen forskjell heller. Så hvor var disse vannkiloene hen?? Har jeg nå plutselig fåttt mye slankere ankler? Er det andre som har opplevd sånt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yep:) Total omvelting når jeg kutta ut sukker og søtingsmiddel i en periode jeg var dårlig. Vekta rasta og klærne hang og slang rundt kroppen min. Kan ikke forklare hvorfor men fint at det egentlig er veldig enkelt å gå ned i vekt uten å sulte i hjel. Hver gang jeg har gått på "telle kalorier" dietter har jeg lidi meg gjennom og det er ikke noen langsiktig løsning akkurat:) Det er nok ikke bare vann, selv om det har gått fort.

Skrevet

Så dette er et kjent fenomen? Hvorfor har ikke jeg hørt om det før da?

Jeg hadde jo lys til å gå ned ca 10 kilo, men orket ingen slankekur. Er mest opptatt av helse. Vil være frisk og i god form så jeg lever lenge :) Og med det jeg har forandret er jeg ikke sulten, jeg savner ikke sukker og lurer på hvor drawbacket er siden dette er så lett ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

5,7 kilo???? Djisses, du må hatt mye vann i kroppen! Jeg gikk ned 3.1 på en uke, og syns det var mye.. og det på en noget strengere diett enn din..

Flott er det jo lell! :o) :o)

Skrevet

De færreste klarer seg uten sukker, det er derfor det ikke er gjennomførbart for mange:) Og så burde man ligge unna søtningsmiddel også, fordi hvis man får noe søtt kan man få lyst på noen mer søtt og så er det igang igjen. da blir det hvertfall vanskelig :) Du vil kanskje merke at etter en stund vil du ikke ha noe lyst på sukker og om du får en sukett eller litt sukker på tunga er det skikkelig ekkelt fordi du på en måte blir avvent. (sånn opplevde jeg det hvertfall og sånn opplevde hun som rådet meg til det også)

Skrevet

Ja, det er jo absurd mye.. Men jeg veier meg med en venninne som har gjort det samme, og hun dobbeltsjekket vekten for meg fordi jeg trodde jeg var blitt litt smårar og så syner. Men hvor var alt vannet hen? Merker jo at en bukse er blitt løsere i livet, men kan ikke se det. På den annen side er jeg jo veldig høy da, så er noen cm å ta av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...