Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Lillegutt spiser gröt til kvelds og fruktpurè på formiddagen. Han vil ikke ha gröt på morgenen og ikke så glad i middagsglass heller. De siste par dagene satt han sammen med meg mens jeg spiser frokost og prövde hele tida å få tak på brödskiva mi, så jeg tok en VELDIG liten brödbit med litt kylling leverpostei og gav det til han. Han smilte fra öre til öre og syntes tydeligvis at det var godt. Han ville ha mer. Idag skjedde det samme... Men er det fy fy?? Når kan dem begynne med skive? Og hvilke pålegg?
_Mita_<3 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Neinei:) bare å gi han det... min fikk det fra 5 mnd... Så lenge han klarer å spise det og syntrs det er godt gjør det ingenting.. var helsestasjon som sa jeg burde prøve med det når vi var der.. nå er han snart 9 mnd og MÅ ha skive med leverpostei hver dag.. hehe
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 heisann ga du han det selv om han ikke hatt fått tenner?? jenta mi er ikke så glad i middag lenger ikke grøt hell så kansje litt skive kunne vært noe.hun er 5.5 mnd og har ingen tenner ennå...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Han har fått opp 2 tenner de siste dagene. Först trodde vi at det var en men dagen etterpå oppdaget jeg at det var en til. De er ikke så mye "oppe" ennå, men kjenner dem godt og stikker litt opp som to riskorn. Tar vel litt tid för de kommer helt opp. Gav han bare en liiiiiiten brödbit...men han ville ha mer..han har fått gröt i 2 mndr nå så han er nok lei..tror jeg skal så smått begynne å gi litt brödskive men lurer på om det er noe pålegg vi absolutt ikke kan gi? Vi kjöper bröd, er det trygt for de små å spise den? HI
tralletonetroll Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Gi brød! Min sønn fikk smake brød i romjula. Siden det har han spist en skive til lunsj nesten hver dag. Tenner eller ikke har ingenting å si for brødspisingene i denne alderen. De tygger jo ikke med fortennene heller . Brødbiten havner opp i ganen, så suger han og koser seg med den til den løser seg opp og han svelger det.
scubagirl med scubababy Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Her få lillegutt også litt brødskive når vi spiser frokost. Andreas er 6.5 mnd. og får for det meste morsmelk. Men han får en porsjon grøt på formiddagen og hjemmelaget middag til middag. HI skriver at barnet ikke liker middagsglass. Har du prøvd hjemmelaget? Bare kok en potet og en gulrot. Bland dette sammen og ha i litt morsmelk for å få den smidig. Trenger ikke være så moset som på glass heller. Andreas liker helst hjemmelaget når det er litt "klumper" i den.. Tenker masse på dette med fast føde. Fort gjort at magen og avføringen blir hard. Men Andreas liker svisker, så jeg håper at han ikke forblir hard i magen når han har vendt seg til fast føde. Får vel begynne å gi litt fast føde til hvert måltid kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå