Blubblubb Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Sambo har invitert sin bror og svigerinne i bryllupet vårt. Helt bevisst har vi ikke invitert barna deres på 12 og 16 år - vi skal bare ha et lite familie/nærmeste venner-bryllup i utlandet. Nå har det seg slik at den eldste har eksamener på det tidspunktet vi skal gifte oss, så moren mener hun ikke kan reise, men må være hjemme med datteren. Greit nok - dem om det... Men isteden har de bestemt at far (altså min kommende svoger) skal ta med seg den yngste datteren isteden. Vi er bare blitt orientert om at hun kommer, de har ikke spurt om vi synes det er greit. Man kan da ikke bare "sende noen andre" isteden for den som er invitert!? Jeg er veldig glad i sambos niese, men hun tar STOR plass og jeg hadde faktisk ikke lyst til å ha henne i bryllupet mitt... derfor ble hun heller ikke invitert. Hva gjør man da?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jeg forstår deg veldig godt! Det må være lov å ikke ønske barn i bryllupet sitt! jeg syns du skal be din mann si fra, eller si fra selv! Det er jo tydelig at de ikke forstår og har sikkert ikke tenkt over situasjonen. Syns det er forståelig at moren ikke har lyst å la den minste være igjen, men da får hun heller bli hjemme med BEGGE barna! Det går da ikke ann å sende en 12 åring i sitt sted!!??
mammamamut Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Nei vet du hva. Det er de som står i invitasjonen som er invitert.man kan ikke bare la noen annen ta ens plass når en ikke kan komme selv. De må jo tenke så langt eller? Den synes jeg var drøy. Vi skal ikke ha barn i bryllupet selv. De måtte jo ha spurt dere om det var greit i så fall.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg syns absolutt dere skal si fra! Bare si rett ut at "vi har lagt opp seremoni og fest på en slik måte at vi ikke ønsker å ha noen barn til stede" Det må de bare finne seg i! Hvis du ikke tør å si det selv, så kan du jo eventuelt be svigers, altså foreldrene til den "frekke" om å formidle dette på en fin måte. Men ofte lønner det seg og bare si det selv...
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Dette var dårlig oppførsel ja, og skaper en vanskelig situasjon. Jeg antar din svigereinne har tenkt slik: - eldste datter skal ha eksamen, og det var hun som skulle passe den minste - der forsvant barnevakten - minstejenta er krevende, eldstejenta kan ikke være alene sammen med henne, samtidig som hun har eksamen å tenke på - din svigerinne synes det blir for mye å være alene hjemme med begge to, men vil heller ikke hindre mannen sin i å dra - Løsning - sendte miste med far, mens hun er hjemme og har et øye med den eldste... Mulig jeg tar helt feil her men... Jeg forstår din svigerinne, men det er ikke sånn hun burde ha løst situasjonen. Burde ha ringt o g spurt først!
*Rutletutt* Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Signerer Vannmann30 her - men likefullt frekt gjort av henne - en vanskelig situasjon, men dette er tross alt DERES dag - jeg ville definitivt sagt i fra. Kan jeg spørre, hvor skal dere gifte dere? ;o)
Blubblubb Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2008 Takker for svar og litt moralsk støtte - he-he... Har bedt sambo si ifra om at vi hadde satt pris på å bli spurt først, men å si ifra til broren er egentlig å skyte på pianisten. De har allerede kjøpt dyre flybilletter og sambo har ordnet rom til dem på samme hotell som oss andre... så det blir jo sånn, men f... heller! Vi skal ha med våre egne barn på 3 og 7 + nevøen min på 1 år, så det blir jo ikke et barnefritt bryllup (men to sett ivrige besteforeldre tar seg av det). Derfor føler jeg meg litt kjip som blir småsur av dette, men hun var altså ikke invitert og jeg vil gjerne ha styringa på dette selv. Vi skal gifte oss i Roma - som vi begge kjenner godt og aldri blir lei av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå