~Aurora~ Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 ....hvordan gikk forløpet fra barnet lå på gulvet til h*n reiste seg opp selv? Krabbet/ ålte h*n først og så satt h*n seg opp? Eller er det andre varianter? =) Snupp er 7,5 mnd og viser ingen tegn til å skulle sette seg opp selv. Ja....kan jo spørre om hvor gamle barna deres var da de satte seg opp selv også, da =)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Min gutt begynte å rulle seg på magen. Han satte seg deretter i karbbestilling, for så å lande litt på hofta. Han brukte da armene med å støtte seg opp på rompa. Hele forløpet tok noen uker/mnd da. Hun ruller vel?
~Aurora~ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Jada, det har hun gjort lenge =) Når vi har henne på fanget sitter hun stødig, men tar seg ikke for om hun skulle "vippe" over til en av sidene, hvis du skjønner? Hvor gammel er din gutt? =)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Her ålte lillegutt seg når han var ca.6 mnd. Krabbet og satte seg opp når han var syv mnd. Og nå går han rundt bordet,er nå 8 mnd:) Så det går fort når de først kommer i gang:)
~Aurora~ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 Ja, det ser jeg når det gjelder utvikling av andre ferdigheter; man kan se forskjeller bare fra èn dag til en annen =)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Gledet meg veldig til han skulle sette seg opp og krabbe,men når jeg tenker nærmere over det nå kunne han godt ventet noen mnd! hehe Blir ikke lenge om gangen man får sitte gitt;) Ting kommer når det kommer,så nyt det så lenge du kan;) De sier vel at når de er mellom 8-10 mnd så kan de sette seg opp og eventuelt krabbe,er jo ingen fasit,noen er tregere/tidligere ute enn andre:)
~Aurora~ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2008 Ja, alle barn er forskjellige =) Jeg gleder meg veldig til hun klarer å sette seg opp, krabbe osv., men som du sier; vi får nyte det så lenge hun "ligger stille". Det kommer da mer aktive tider =)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 min gikk opp i krabbestilling og så bikka seg litt over på siden og brukte armene og støtte seg med.. (7 mnd) I går begynnte han å reise seg opp på alt han kom over.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Min ålte seg da han var 6,5 mnd, krabbet da han var 7,5 mnd og begynte å reise seg opp da han var 8 mnd. Nå er han 8,5 mnd og har begynt å ta små skritt mens han holder seg fast i ting, men det er først de siste dagene at han har begynt å sette opp sjøl. Vi har aldri øvd på sitting, så derfor kom det nok litt senere enn alt annet. Men de sier jo at de som lærer seg å sitte tidlig blir så komfortable med det at det går tregere med krabbinga og det å reise seg....
♥allegodetingertre♥ Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 her satte gutten seg opp selv da han var 6 mnd...sitter stødig....og for en uke siden reiste han seg...og i går krabbet han skikkelig...han er nå 6,5 mnd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg øvde heller ikke på sitting før han satte seg opp selv. Min la seg på siden, og prøvde å dytte seg opp. Til slutt virket det som han fikk nok kraft i dytten, og kom seg opp i sittende stilling:) Han satte seg ikke bakover i krabbestillingen:) Han satte seg opp v 6,5mnd, og krabbet 2 uker etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå