sally Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 ...Altså: etter råd fra HS valgte vi å starte en ferber-runde. ("Når H*n er over seks mnd og legger godt på seg, trengerh*n ikke et måltid om natten...") Så sagt, så gjort. Og egentlig gikk det bra, selv om det er ganske kjipt. Men jeg lurer på en ting: På oppskriften vi fikk, sto det ikke hvor lenge en skulle være hos barnet mellom 3-,5- og 7-minuttersintervallene. Jeg følte for å være hos henne til gråten roet seg og hun tok smokken. Kanskje 2-3 minutter. Hm, men så begynte jeg å tenke på om dette også er feil? Tror jeg kommer til å ha problemer med å bare trøste uten at det hjelper nevneverdig for så å forlate henne igjen... Huff. Ikke lett å være konsekvent, men vil jo gjerne være det. Hva er deres erfaringer med dette? Og en ting til: Det hendte at hun begynte å skrike m en gang jeg gikk, da snudde jeg og putta inn smukken en gang til (fort og greit) før jeg forlot rommet for andre gang. Det er vel også feil, sikkert? Sukk... Men summen av alt dette var at hun--jippi-- sovnet etter ca 40 min maktkamp og sov til 0815 neste morgen. Føler jo egentlig at første natt var vellykket, tross alt. I kveld er det pappaen som skal til pers...
heldigec Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Gratulerer med vellykket første natt! "Oppskriften" sier at man skal gå ut igjen før det har gått 2 min. Jeg tror i utgangspunktet at man ikke skal være der inne til de har roet seg helt for da er litt av poenget borte. De skal jo lære å sovne selv uten at noe(n) hjelper dem. Dog er det viktig å følge magefølelsen også...og føler du at det er det beste (forutsatt at det bare tar 2-3 min) så fortsett med det. Jeg har samme erfaring som deg og har også snudd i døren og gitt smokken et par ganger uten at det har ødelagt noe altså. Men gjør du det hele tiden så kanskje hun lærer at "bare jeg skriker så kommer hun med en gang".... Jeg synes det høres ut som dere er på riktig vei uansett. Vedder på at pappa får en veldig mye lettere kveld/natt enn deg :-) Ferber virker nemmelig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Vi begynte med dette for 2 dager siden, og natt nr.2 har vært veldig mye lettere en nr.1:) Men jeg har vært der inne til han har roet seg da jeg ville det,og tror ikke han har tatt noe skade av det:) Blir spennende å se hvordan kommende natt blir,det skal vel ikke ta så lang tid før de skjønner at det ikke er noen vits tror jeg... (håper jeg) hehe
sally Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 åh, så godt å høre at dere synes ferber virker! Det gjør meg enda mer motivert til å klare dette:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Bare ikke gi opp!! Det gjorde vi og da var det å begynne helt på nytt:( Disse små skjønner hvilke knapper de skal trykke på gitt;) hehe Iallefall,masse lykke til!! Ps. ikke meningen å være anonym over her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå