peanut:) Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Helsesøster sier at vi må skille mellom dag- og nattsoveplass, men det begynner å bli vanskelig å legge henne i vognbagen uten at jeg triller henne i vogna, for hun skal snu seg rundt og opp og se hele tiden(7 måneder...). Driver å vurderer om jeg skal begynne å legge henne i senga på dagtid også, men er redd dette skal ødelegge oppfatningen hennes av natt og dag? Noen som har god erfaring med å ha dagduppene i nattsenga?;-)
loveandmarriage Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Ja, gutten min sover i senga si på dagen også. Han sover faktisk kortere hvis han sover i vogna ute, og blir helt tullerusk når han ikke får sove nok. Så jeg lar han sove i senga si, det går kjempefint. Tror ikke du trenger å tenke på å skilne natt og dag. Hvertfall ikke på denne tia av året. Nå er det jo lyst på dagen og mørkt på natta, så sant du ikke bor i nord da. Uansett så har man jo gjerne forskjellige rutiner, hvertfall har jeg det. På natta har han et fast rituale, og på dagen blir det noe av det samme, men ikke helt likt. Så her funker det hvertfall aller best om han sover i senga si:)
peanut:) Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Ja jeg håper jo på at dagduppene kan bli litt lengre enn 30 minutter hvis hun får sove i senga si, for der sover hun jo så godt om natta:-) Får prøve neste dupp i senga, og trosse helsesøters råd...føler jeg gjør det hele tiden:P Takk for svar:-)
Roketikka Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Her sover lillegutt i vogna, da det er det som fungerer best akkurat nå. Men kjenner veldig godt igjen det du skriver om at hun vil snu seg hele tida. Sånn var nemmelig lillegutt også når han var 6-7 mnd, så da var det dupp i senga som fungerte best. Ble ikke noe værre på nettene av den grunn. Når kvelden kom og kveldsritualet med spising, vasking, kos og en flaske melk var unnagjort tok han natta akkurat som han alltid har gjort. Så tror bare dere må gjøre det som fungerer best for dere. Ingen barn er like. Kan jo endre seg igjen også. Kanskje fungerer det bedre med vogna igjen etter noen uker. De finner jo på noe nytt hele tida ;o) hehe... Sånn at vi mødre skal ha noe å bryne oss på ;o) Lykke til!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Hei,det fikk eg og høre på helsestasjonen,men her funker det ikkje lenger. Når han sover i vognen sin sover han berre en kort lur så da blir han ikkje så enkel på kvelden,men når eg prøvte senga så funka det kjempe bra,da sover han lenger og er meire utkvilt. Så,her funka det best i senga når han skal ha sove luren sin på dagen,og det er ingen problemer å legge han i senga på kvelden:0) Så,du kan prøve det å sjå hvordan det går,lykke til.. :0)
peanut:) Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 Hehe, ja det skal være sikkert:) Når andre spør meg hvordan det går med sovingen i huset her, så vet jeg aldri hva jeg skal svare;) Forandrer seg jo hele tiden!! Men takk for svar, skal bruke helgen til å eksprimentere litt;-)
*Smiley* Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Hei.Her sover mini i sengen sin alltid.Funker kjempebra:) Og han vet godt forskjell på dag og natt. Fikk det rådet vi da.At det er best han sover på samme sted når han skal sove. Funker for oss i hvertfall.Sikkert individuelt da:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 du kan jo prøve å skille dag og natt ved å ha et lys på rommet når h*n ligger i senga på dagtid, dersom du er redd for at h*n ikke skal forstå forskjellen.. Her har vi ingen faste soverutiner ennda, så på dagen sover han der han sovner på en måte=) Dersom vi går tur med vogna på formiddagen så sovner han der, ellers så dupper han litt i vugga i stua eller på sofan mens jeg sitter å ser litt tv=)
_Mita_<3 Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Om dagen sover hna i sengen sin på rommet sitt, med gardinene oppå (må være forskjell på dag og natt) Der sover han 3 ganger om dagen 1-2 timer pr gang:)9 mnd
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Ute i vogna si. Inne vil hun ikke sove og det er jo greit nok. Hun er 6mnd
Luans mamma Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Gutten min er også 7 mnd. Han sover stort sett ute i vogna. Når det er sånt grisevær som nå, sover inne i senga si. Han skiller fint mellom natt og dag. Aldri hatt problemer med det...
spireliten Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Vi er gått over til at han sover to lurer inne på dagen og en ute i vogna si. Er 4 mnd. Er gjerne ute å triller da. Han sover best i senga si. Skriker i vogna, mens i senga sovner han fint og ligger å prater når han våkner. HS sa til meg at ungene godt kunne være vant til begge deler. trengte ikke være bare det ene om man ville. Hun har tre unger selv. den ene sov bare i vogn, den andre bare i seng og den tredje begge deler. Så var ingen facitsvar sa hun. Ikke alle unger som liker å sove i vogn. hvis man ønsker å skille på natt og dag kan du jo ha på radio eller lignende på dagen slik at han hører litt lyder. Her går det fint. Lister meg ikke rundt når han sover. Støvsuger etc. han har lært seg at i senga skal han sove. Sover så godt atte. Stol på deg selv og prøv deg frem
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Min lille sover best i vogna på dagen han. Han er 7 mnd, men har ikke begynt å skulle opp og se enda. Har byttet til sportsvogn nå, så da har han jo seler også. Han kan sove over tre timer i strekk, andre ganger 1-2 timer. Når han blir trøtt kler jeg på ham og triller, men det er jo greit når han heldigvis sovner etter 50-200m. Jeg har av og til prøvd å legge ham i senga, men da sover han aldri mer enn litt over en time. Unger er forskjellige. Noen liker å sove ute, andre vil ta duppen inne. Tror du får prøve deg fram og se om nattesøvnen fortsatt er fin.
camillah 2 små Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Tulla vår har sovet i senga si på soverommet de siste månedene (hun er fem måneder), og det går kjempefint! Om dagen lar jeg bare døra stå oppe, så det kommer lys inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå