Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Babytøyet for hjemturen; ull er vell best? Og så en vinterdress/pose utenpå?
Sunniva78 har to små Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Synes det jeg ja, er jo vinter ute nå... Vi har tynn ull innerst, og strikkasett i ull utenpå. Dress utenpå ull er også supert:-)
Marit & de 3 knøttene Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Kommer vel litt an på hvor lang turen hjem er. Skal dere sitte i timesvis i bilen er det greit å ha på noe som han lett kan ta av etterhvert som bilen har blitt gjennomvarm, f.eks et ullteppe o.l. Vi bor 5-6 min unna sykehuset og skal ha på bomullsklær og en vinterdress. Tar med et lite fleesteppe som vi kan ha over babystolen fra sykehuset og bort til bilen.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 ..kommer selvsagt også an på hvor kaldt det er ute den dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg kommer til å ha body, strømpebukse, strikket ullbukse- og genser og et ullpledd. Og lue selvfølgelig. Tror ikke han trenger noe mer når han sitter i bilen.
nordsola Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Med mine første barn så sverget jeg til å bruke også ull innerst mot kroppen fra de var nyfødte, men dette er ikke lurt i det hele tatt. Bruk bomull eller andre typer innerst mot huden og ull utenpå. Små barnekropper kan reagere på ull og kan fort få atopisk eksem slik som mine barn fikk. Hudlegen sa at en aldri bør bruke ull direkte på kroppen på spebarn for dette kan fremkalle eksem og allergi. Bare som en opplysning for de som er i tvil...
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Vi har brukt både bodyer og longs av ull fra våre var små, på anbefaling fra en (helt annen, tydeligvis) hudlege. Ingen av våre har hatt problemer med huden, eller atopisk eksem, eller noe annen form for allergi. Kommer kanskje litt an på ulla man bruker? Bomull transporterer ikke fuktighet vekk fra huden, den blir liggende i plagget og kan kjennes fuktig mot den lille kroppen, så her i huset blir det ull innerst. Kommer nok til å supplere med et annet stoff utenpå, for å unngå at det trekker gjennom ulla (den beskytter ikke like godt som andre stoffer mot vind). Men hurra for ull, det har funket for oss, i alle fall.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Har kjøpt undertøy med bomull innerst og ull utenpå jeg. Bruker sikkert det og en varmedress/pose jeg har kjøpt. (Det er en varmedress man kan bruke som begge deler, alt etter størrelse på babyen.) Men finner ikke noen votter til nyfødte, så må satse på at det går bra bare at den har hendene inni der da..
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Den er helt sikkert stor nok til at den lille kan ha hendene inni. Har hver gang blitt litt satt ut over hvor små de blir i de (vanligvis) alt for store klærne man har kjøpt!
grolla Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Vanlig tøy og fleecedress, skal ligge i stolpose, så der er det nok varmt nok. Må nok heller passe på at det ikke blir for varmt på veien hjem!
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Jeg satset også på mye ullbodyer og strømpebukser til lillingen når han var nyfødt. Han var full av eksem over hele seg når han var fire uker. Skal aldri gjøre det med neste, ikke fordi det nødvendigvis var grunnen, men ull kan nok trigge det fram om det ligger "latent".
UngVoksen-over termin Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Ja, her i Bergen er det pluss grader stort sett. Og vi skal rett i bilen. Ikke er det rått og fuktig inne i huset heller - så vi satser på bomull. Bruker du ull selv hele tiden? Man skal kle barnet etter noen lunde slik man kler seg selv. Tenk på den nye myke babyhuden - som skal belemres med ull og kokvarme poser med en gang... Nei, kle godt på med bomull og myke fleece plagg, evt ull når du skal ut i minusgrader. Jeg brukte lanlin ull og tøybleier til min første. Hun skrek og hylte... fikk eksem.. Hadde en svigermor som på død og liv skulle putte på oss ull undertøy. Nei - kle barna slik du kler deg selv, med ett eller to plagg ekstra. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Bare ikke gjør som meg og legg vekk ulltøyet uten pose rundt...... Tok fram hentesett, tepper osv i ull etter forrigemann. Alt var møllspist...... Trodde ikke mine egne øyne. 20 hull i hvert plagg. Utrolig irriterende. Lå sirlig pakket langt nedi en IKEA pappeske med masse annet bomullstøy oppå. Noen som sier at dette kan bli et større problem fremover pga milde vintre. Kulda tar ikke kverken på alle disse snikende krypa. Har ikke sett en eneste synlig møll jeg altså, foruten rundt lampa ute, men det er helt sant :-(
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 her skal snuppa ha på seg body og strømpebukse i bomull, og fleecesett utenpå.. Også lue. I tillegg har jeg lagt frem et fleeceteppe. Hun skal jo bare fraktes ut av sykehuset og inn i bilen (ca 10 meter), og fra bilen og inn i huset.. (ca 10 meter her også). Hadde ca samme antrekk da vi hentet hjem førstemann midt på vinteren, og han var god og varm. Men kommer ann på hvor du bor da, her er det som oftest 5-6 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå