Gå til innhold

Da er endelig bagen pakket og i dag fyller jeg kommode..

Anbefalte innlegg

Skrevet

med nyfødttøy. Får liksom ro i sjela da, selv om det er 5 uker til termin (3. fødsel). Til dere som har kommet hjem igjen fra føden: Hva var det viktigste du hadde med eg i bagen? (Tenkte å reise lett her).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OJ!!!....kanskje jeg også skal begynne & stelle litt i stand nå da :o) tiden flyr jo så innmari fort! Skal prøve & få vasket alt babytøy i dag...er jo såååååååååååå treig :o) hehehe

Skrevet

Ikke livsnødvendig, men forrige gang var jeg veldig glad jeg tok med albueskjell, beskytter mot såre brystvorter. Kjøpes på Apotek.

Skrevet

Å så koselig!

Godt å se at det er flere enn meg som begynner tidlig å "bygge reir". ;-) Venter også nr 3 og har termin 14.03. Har vasket vogn, dyner, sengeklær, voksipose og noe klær. Skal sette opp babysenga i dag tenkte jeg. Har på følelsen at jeg får før termin denne gangen. Har allerede nedpress så det er greit å gjøre unna ting som tar litt tid.

På barsel kunne jeg ikke være uten ørepropper, mob-lader og lypsyl!

Ellers kommer jeg til å ha med meg mye mindre denne gangen. Brukte ikke halvparten av klærne jeg hadde med meg sist.

Skrevet

Ååååå så koselig. Gleder meg til å få kommoden og utstyret på plass jeg og, men skal vente et par uker til.

Har født 2 ganger før, og jeg hadde faktisk med for få bukser 1. gangen. Måtte vaske klær på sykehuset... Blødde fjennom buksa 2 ganger, så her går vi for et par ekstra skift.

Så kommer det an på om man skal på barsel eller sykehotell.

På barsel er det livsnødvendig med sov i ro. Og for min del en morgenkåpe. Mens på barsel trenger men vel ikke noe spesiellt annet enn private klær til babyen. Synes det er mye koseligere å bruke egne nye klær på babyen enn disse utvaskede trøyene man får låne.

Skrevet

Sist jeg fødte syns jeg boob ammetoppene var supre å ha fra første stund.

Skrevet

Jeg skal også begynne på bagen idag. Skrekken er jo om barnet kommer tidlig og jeg må få mannen til å pakke mens jeg er på sykehuset. Siden jeg skal ha ks, må jeg jo i såfall rushe rett på sykehuset dersom fødselen starter før. Liker også å være klar, gir en fin ro. Her er barnerommet klart, klærne vasket, stellebord på plass og vuggen i stua. Koselig å gå rundt å kikke på det også : ) Jeg tar også med egne klær til babyen istedet for å bruke sykehusets. Syns de klærne er tungvinte siden man må ta av hele sparkebuksen for å sjekke bleien, i motsetning til egne med knepping mellom bena. Ellers skal jeg ha med lesestoff (optimistisk..) og ørepropper ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...