Gå til innhold

Hvor mye handler dere mat for i måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått oversikten fra Coop og ser at vi handler for mellom 7000 og 8000. Vi ble 3 i november så vi kan vel ikke regnes som en storfamilie. ønsker å bli litt mer bevisst på hvor mye vi bruker. Hva bruker dere som er litt økonomiske med handlingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var mye i mnd synes jeg!

i januar så brukte vi 3555,21 i mat det ligger på rundt 4-5000,-

og vi er 2 voksne og 2 barn (22 mnd og 2,5mnd)

Skrevet

Vi handler nok for rundt det samme beløpet.

Er 4 i familien, men det er egentlig bare oss 3 eldste som spiser noe ærlig å fororsaker matutgifter. (kjøper masse, og kaster endel, uff!)

Men for å være ærlig, vi kjøper mye dill på coop. Og endel snacs;)

Skrevet

Vi er 4 personer og bruker ca 5000,-. Det inkluderer alt vi kjøper i matbutikken som bleier, snop, vaskemiddler, sjampo osv, utenon det som blir ekstra rett før jul. Da handler vi gjerne for 2000,- ekstra. Noen ganger ved spessielle anledninger, som i sommer da vi hadde 9 mennesker ekstra boende en uke, går det også noe mer.

Handler maks en gang i uka. Hvis jeg går oftere i butikken bruker jeg mer penger.

Skrevet

handler for kr. 1300,- hver mandag. Handler for mandag til mandag.

Skrevet

Har et mat budsjett på 4000kr i mnd, handler ukesvis. Handler da inn det jeg vet vi forbruker iløp av uken. Det resultere i at jeg slipper å kaste mat.

Vi er 2 voksne 1 barn og 1 katt :=)

Dette inkluderer bleier, og toalett artikler. Handler på tilbud og vi spiser fersk fisk to ganger i uken , kjøper kylling filet osv.

Så vi er sunne i kosten også, det trenger ikke bli dyrer hvis man er prisbevisste.

Skrevet

Ja, vi handler jo hver dag og jeg vet jo at det er tullete. Må bare ta oss i nakken og være litt mer bevisste. Det verste er at dette bare er på coop (og når jeg betaler). Tør ikke tenke på hva vi egentlig bruker i måneden - handler jo andre steder også + at samboeren også betaler noen ganger.

Tror nok ikke vi klarer å holde oss til 1 gang i uken, men kanskje vi kan handle 2 eller 3 ganger - det hjelper det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...