Gå til innhold

Streptokker i halsen, smittsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet dette? En av vennene til lille snuppelupp har fått det stakkars. De er sammen hver dag (dagmamma). Bare lurer på om det smittsomt slik at jeg må sjekke lille snupp.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*litt. Ingen som vet??

Skrevet

Det er smittsomt, men trenger ikke sjekke hos legen om barnet ditt ikke har symptomer på vond hals, feber eller lignende

Skrevet

Det er veldig smittsomt ja.her har vi det alle mann,og flere i vår omgangskrets har det=(

Skrevet

det er smittsomt ja! jeg er plaga med dette, og har fått beskjed om adet er smittsomt!

du trenger ikke å sjekke henne.. du merker hvis det kommer.. begynner med feber og halsvondt.. men dersom dette kommer en av de nermeste dagene.. hadde jeg gått til legen!

Skrevet

Det er faktist ein av dei få tinga som strengt tatt ikkje trenger penicilin men som du får det fordi det er så smittsomt at legane vil begrense smitten og det gjer du med å behandle det med penicilin.

Det gjekk ca 14 dagar etter at begge ungane mine hadde det til eg fikk det, ingen andre i bhg som fikk det når dei hadde det.

Skrevet

Bare lurer, er man pålagt å gi beskjed om slikt. I den sammenheng at barna er hos dagmamma. Tenker siden det er så smittsomt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...