Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Lillegutt har hatt oppkast, diare og feber....men er ikke syk lenger nå. men nå har et anet problem dukket opp:( Han er 10mnd og får fortsatt endel pupp, elsker det:) men de siste to dagene har han bare tatt et par sug før han vrenger seg bort og strigråter. virker som han har vondt=) Vil så gjerne ha puppen, sitter å hopper og hikster før den kommer, men altså, vrenger seg bort med strigråt:( (også ekstremt urolig på natta nå, sover nesten ikke. Våkner å strigråter lenge) Har forsøkt smertestillende på han, å det ser ut til å funke(klarer å suge da), men han har jo ingen feber? Vet det er tenner på gang. En har nettop brutt frem og 3 store klumper er på vei ved siden av....man kan det gjøre så at han får vodt når han suger? Skal sies at han spiser og drikker bra ellers, o aktiviteten er også grei.
Hanne31 Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Kan han ha vondt i nakken? Det hadde gutten min. Se om han snur hodet godt både mot venstre og høyre. Måtte til kiropraktor og da ble det bra.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Virker ikke som det er noe med magen. for det er bare når han skal ha pupp han gråter sånn om dagen. Har tenkt tanken ang magevontd på natta, men vet ikke hva som skal fororsake det?? Får jo samme mat som han har fått lenge. Kanskje skifte grøttype å se? HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Vet ikke, men det virker ikke slik. Hodet går bra begge veier, i alle fall når jeg ser på han nå. Han skriker jo ikke sånn når han leker eller bare legges ned. det er først når han suger. Prøver å legge han ordentlig godt inntil for å sjekke, og med litt andre stillinger, men samme resultat:( HI
1jente+1spire Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 kan det være han ikke vil ha pupp lenger? slik holdt jenta mi på, jeg prøvde og prøvde men ikke talåm... til slutt måtte jeg bare gi meg...
meg & mine små Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Tett nese eller øreverk? Da gjør det vondt å ligge og det er vanskelig å amme. Men det kan fint bare være tennene som kommer.
Hanne31 Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Var akkurat likt hos meg, prøvde å se om han fikk opp luft, byttet pupp(hjalp litt), men til slutt fant vi ut at han måtte ha vondt et sted. Så at han ikke alltid ville følge feks en leke med øynene dersom vi tok den fra side til side, hvis du skjønner. Eller øynene fulgte med men ikke hodet. Kontaktet kiropraktor og han fant en låsning i nakken og noen muskelknuter. Behøver jo ikke være det hos dere. Håper det ordner seg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Han vil garantert ha pupp=) Har en spesiell lyd, som an alltid har hatt når han er "puppsugen" Å den kommer som vanlig. Sitter på fanget å lener seg inn mot puppen og forsøker finne den selv=) HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Ingen tett nese, det var det første jeg sjekket. Har lurt litt på øreverk, men får de ikke feber da? HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Var det bare ved amming du merket at han da var utilpass? Å kom denne låsningen plutselig? Tenker, siden det er først i går dette startet. HI
linneae Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Hei. Jeg har en jente på 4mnd. Hun var syk hele forrige uke med feber og diare. Hadde samme problemet med henne, etter hun ble frisk igjen. La henne til når hun var sulten, men etter en liten stund slapp hun puppen og gråt sinna/fortvilet,sutta litt til og på´n igjen. Utrolig frustrerende når man ikke vet hva som er galt. Det som hjalp på oss, var å gå inn på soverommet, slå av lyset og sitte på sengekanten når vi ammet, mens jeg vugga og sang veeeldig rolig. Da roet hun seg ned etter en liten stund, og spiste godt. Måtte gjøre dette noen dager før alt ble normalt igjen.
Hanne31 Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Han hadde sovet dårlig en stund om natta, men det var plutselig at han begynte å trekke seg bort fra puppen og gråte. Vet jo ikke om det var pga nakken men det har iallefall blitt bra etter kiropraktortimene. Kiropraktoren trodde det hadde skjedd under fødselen(for det er visst ganske vanlig). Gutten vår er 3 mnd og det var først for 14 dager siden vi skjønte at han hadde vondt i nakken. Hadde sovet godt den første mnd.
Legekjærringa Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 vi har hatt mye av det.,..luft i magen. Jeg oppdaget at det var når jeg hadde drukket noe med kullsyre i eller spist nybakte brød/eller boller e.l. Vet ikke 100% om det har noen sammenheng, men...verdt å prøve å kutte det ut' Eneste som hjalp var å få ut luften/gulp, ga litt ammete (et par tskjeer) og roe han ned når han skulle spise- gjerne lot han sitteligge (len deg til siden med masse puter så puppen kommer i hans hodehøyde). Holt han også i hånden, snakke rolig og prøve å få han til å ikke sluke melka så fort. Hjalp for oss
Love my kidz Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Gutten min hadde ørebetennelse selv om han ikke fikk feber! Få det sjekket du så har du utelukket en ting i allefall ;-)
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Jeg syntes det hører ut som ørebetennelse, de trenger ikke ha feber når de har det. Gutten vår hadde øerbet uten å ha feber han hylte hver gang jeg skulle amme han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå