dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Går dere til kontroll både på Ullevål og til fastlege? Var til første kontroll hos fastlegen i dag og fortalte at jeg har fått plass på Ullevål.Han satt opp ny time til meg i uke 24. Trodde man bare gikk til JM etter første kontroll jeg..... Hva gjør dere andre??
Glajenta :-) Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jeg fikk beskjed på min første kontroll hos ABC, at jeg bare skulle gå dit i hele svangerskapet. Så jeg har ikke vært hos legen noe mer :-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Jeg var til min første kontroll på ABC i uke21 (før dette var jeg litt hos fastlege og lokale jordmoren). Da fikk jeg også beskjed om at alle kontroller skulle foregå på ABC dersom jeg ikke trengte sykemelding/ medisiner. Da måtte man til fastlege da ABC kun har jordmødre uten fullmakt til å skrive ut resepter og sykemeldinger. Ved mistanke om sykdom, feks urinveisinfeksjon osv skulle man til fastlege istedet. Men ABC har riktignok stor pågang så tror man helt klart kan velge å gå andre steder og hvis man har behov for hyppig oppfølging. Det er jo fritt valg her. Men opplevde timen på ABC som veldig hyggelig. Det er ABC du fikk plass på og ikke Ullevål? Legen min rota litt (visst ikke at det var egen søknad rett til ABC) så jeg kom på vanlige Ullevål først så ville bare informere in case så ikke du har samme problem.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 Har bare søkt ABC jeg så har fått plass der. Har egentlig ikke behov for så mange kontroller,møter bare opp på det jeg får beskjed om jeg. Fikk time i samme brevet som bekreftet fødeplass og det er i neste uke(uke 14). Får høre der om jeg kanskje bare kan avbestille den timen hos legen i uke 24 da. Hadde vært digg å bare forholde seg til èn. Liker uasnett ikke fastlegen så immari godt... Kan jo være legen ikke vet om oppfølgingen på ABC,derfor han satt opp time.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Så kjekt at du fikk time så tidlig på ABC, de kommer til å informere deg om alt dette ja;) Og da skulle du jo ikke trenge timen hos lege i uke 24... Leger vet generelt lite om ABC noe som egentlig er ganske tragisk sett utifra hvilket tilbud de faktisk gir!! En kjempefordel med ABC er nettopp at du får gå der til alle kontroller hele svangerskapet, bli kjent og få svar på alt mulig rart. De var utrolig flinke og imøtekommende syns jeg iallefall:) Gled deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå