Gå til innhold

hvorfor har hun begynt å SLÅ så mye!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelp..min skjønne lille engel på 2 år tester alt som heter grenser om dagen, men det er helt fryktelig å se når hun blir sinna, det stråler sinne av øynene og så slår hun meg.. som oftest midt i ansiktet.. river i håret og klorer oxo!!

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. hun skjønner at det er galt..hun blir lei seg etterpå, og sier unnskyld etter timeouten, men jeg lurer på om hun rett og slett ikke klarer å begrense seg.. at hun nesten "svartner" liksom..

what to do??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kanskje hun er sjalu på babyen i magen, hvis hun vet om den enda?

Snuppa her også ble sånn når det gikk opp for henne at det var noen som lå i magen min...

Skrevet

vi snakker om babyen, og hun sier til alle at HUN skal få en baby=)

men dette begynte etter at hun begynte i barnehagen. og det er en gutt det som slår, biter og spytter! jeg snakka med hun som er mest med snuppa i barnehagen og hun sier at hun er eksemplarisk med de andre ungene.. og ikke noe tull med slåing eller liknende..

jeg skjønner ikke noe jeg!! ser ut som hun har noe vondt inne i seg..

Skrevet

Det er HELT normalt! :-) Og spesielt for bhg-barn. Snuppa her hadde også en sånn periode før jul (2 år), og da sa de i bhg at "alle" var i den perioden.

Vi var veldig konsekvente, og sa at NEI - det er ikke lov å slå! Avledet ev oppmerksomheten hennes. I bhg måtte de sitte stille på en stol ltt bort fra de andre. Virker som dette var veldig effektivt, for nå er det slutt på både slåing, biting og dytting - både hjemme og i bhg.

Vi var også veldig nøye med at hun skulle si unnskyld.

Skrevet

ok.. takk!! godt å høre! håper det snart er over da.. ble nesten bekymret for om hun stakkars har noe hun ikke klarer å få ut og som hun sliter med...=((

Skrevet

Jenta mi var helt kronisk med slåinga da hun begynte i bhg. Prøvde det meste, men ingenting hjalp. Det ble sikkert fokusert for mye på det, for med en gang vi begynte å overse det, sluttet hun. Dette varte noen mnd.. Men nå er hun helt sluttet å slå. Så det GÅR over=)

Skrevet

Som regel begynner de å slå rundt 1-2 års alderen når de er sinna. Det er stort sett fordi de ikke klarer å sette ord på sinnet sitt, det er eneste måten de klarer å vise det på. Hatt samme problemet selv. Hun sa unnskyld osv, men klarte likevel ikke beherske seg neste gang. Nå når hun er sinna (feks på pappan), så går jeg bort og spør om hvorfor, og om hun er sinna, og så går vi sammen bort til pappaen og "forteller" at hun er sint og hvorfor. Hvorpå han sier unnskyld om han har ertet, eller forklarer hvorfor han gjorde det han gjorde. Nå er vesla her snart tre år, men dette har vi drevet med siden i sommer, og nå er det sjelden hun slår.

Se for deg at du er fly forbanna på en person, og du har mistet taleevnen. Jeg tror helt ærlig at hadde jeg vært sint nok, så kunne jeg slått da, om jeg ikke fikk vist det på noen annen måte. Så det er ganske forståelig at de oppfører seg slik, selv om det selvfølgelig ikke er akseptabelt.

(Vi har prøvd å presisere at alle har lov til å bli sinte, bare ikke slå.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...