steinbukk30 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Nå er jeg litt nysjerrrig på hva jeg kan vente meg. Jenta vår begynte forrige uke å åle seg fremover og er veldig fornøyd med det. Deilig å bli mer mobil og "bestemme" litt mer selv :-) De siste dagene har hun begynt å reise seg opp i krabbestilling noen sekunder flere ganger om dagen. Husker dere hvor lang tid det tok fra dette til deres søte små begynte å krabbe?
Neijasså... Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Mine to har gjort det sånn: Åling og krabbestilling (omtrent samtidig for begge): - Nr 1: 7 mnd - Nr 2: 6.5 mnd Krabbing: - Nr 1: 8.5 mnd - Nr 2. 2: 9.5 mnd Sistefrøken har vært så godt fornøyd med åling at hun rett og slett ikke har "giddet" å krabbe tidligere, tror jeg...
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Hun var 6.5 mnd da hun ålte seg, og kom seg litt avgårde. Nær 8 mnd da hun stod i krabbestilling, og krabbet da hun var 8.5 mnd, og nå "løper" hun med krabbingen sin, og reiser seg opp. Er nå 10 mnd. Så fra åling til krabbing tok det 2 mnd!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Her reisteeldste seg opp i krabbestilling i noen sekunder når han var 8 mnd, men krabbet ikke før han var 10,5 mnd, begynte å åle da han var 9 mnd. Mellomste kom seg opp i krabbestilling når han var 6 mnd, krabbet da han var litt over 7 mnd og ålte fra han var 4,5 mnd. Mini er 7,5 mnd nå og har stått på alle fire siden han var 6,5 mnd, ålt fra han var 4,5 mnd, men han krabber ikke mer enn maks 1-2 "skritt" en gang i blandt enda. Av venninner sine barn og slikt også så tror jeg nok det er vanlig at det går en 1-3 mnd fra de står på alle fire første gang til de krabber, spesielt vis deåler seg først for da klarer jo de alt å komme seg frem.
Faylinn Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Tok ca 1 1/2 mnd. Kryping ved 6 mnd og full krabbing ved 7 1/2. Reiste seg ca en uke før han krabbet skikkelig, men han er nå snart 10 mnd og går enda ikke uten støtte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå