Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er såmange som spør det! barnet mitt datt, er jeg en dårlig mor? jeg måtte ha barnevakt en kveld, er jeg en dårlig mor? jeg legger ikke babyen min kl 19, er jeg en dårlig mor? jeg gråt foran barnet mitt, er jeg en dårlig mor?

Tror dere virkelig på ordentlig at dere er en dårlig mor? Er dere ikke mere sikre på dere selv som mor. eller vil dere bare ha medlidenhet?

jeg gjør mange feil med barnet mitt, men han har det fint og trygt og er elsket, og jeg VET at jeg er en kjempegod mor for han.

ha litt mere tro på dere selv jenter! dere er flinke mødre :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja i så fall er jeg en helt tragisk mamma. Jenta mi er på besøk hos besteforeldre/tante stadig vekk, hun legger seg 19 hver kveld og gråte foran henne har jeg gjort både av glede og sorg flere ganger. Kan ikke si at det er dde tingene som gjør at man bør bebreide seg selv. Vi er flotte mammaer :)))

Skrevet

Å, kjære vene deg!! Det var et godt og bra innlegg!!

Vi er alle gode mødre..( og fedre?) for barna våre!! For vi gjør så godt vi kan, ikke sant?

God helg!! :-))

Skrevet

Helt enig med deg Lengter og lille Kevin! Jeg har ingen slike tanker om å være dårlig mor, tenker jeg har gode dager og dårlige dager, gjør så godt jeg kan og elsker jenta mi. Men jeg husker de første par månedene, da jeg var så usikker på meg selv og om det jeg gjorde var riktig, og jeg følte meg så deprimert. Da tenkte jeg ofte på det om jeg var en dårlig mor, kanskje det er der mange er som skriver slike innlegg? De er kanskje litt deprimerte? Nei, ikke vet jeg, men jeg er i hvert fall glad for at ting har blitt så mye bedre.

Skrevet

Ja, de første mnd., så trodde jeg seriøst at jeg var ei dårlig mor, for jeg ikke klarte å få på snuppa mi klærne, hun bare hylte (gjør hun enda forsåvidt), for at jeg var sliten og gråt mens jeg mata henne. Men nå vet jeg heldigvis bedre, og vet at jeg er ei god mor... Jeg gjør så godt jeg kan, og jeg elsker dattera mi over alt på jord, selv om jeg får mye hjelp av søstra mi, av besteforeldrene osv.

Skrevet

For meg er en dårlig mor en av to ting, og disse overlapper gjerne hverandre.

1. En mor som misshandler barnet sitt enten psykisk eller fysisk, også passivt, dvs ignorer barnet, gir det aldri en klem osv. Altså omsorgssvikt.

2. En mor som sjeldent prøver å sette barnet først, bare tenker på seg og sitt beste,gir barnet det h*n trenger, men følger det lite opp. Har et eksempel fra en som bor i nærheten. I fjord ble sønnen 5 år og han gadd ikke lagebesøk for ham. I år er han 6 år og hun kom inn på butikken (liten lokalbutikk som nesten ikke ha noen leker og stort sett bare billig plastikkting osv) påbursdagen hans, han måtte vente i bilen, for å kjøpe presang til ham der, hun hadde namlig "glemt" bursdagen (yeah rught, barn på den alderen snakker jo ikke om annet i flere uker i forveien... vmin venninner ekspederte henne og hun sa hun skal nesten av raseri da moren kom med denne tåplige unnskyldningen) og besøk, hun sa til meg at hun egentlig ikke gadd i år heller, men siden var lei av å høre på maset hans så hun skulle ordne noe så nå blir det da, 3 uker etter bursdagen hans. Vet også at hun etterlater han alene hjemme i lenger perioder, har ville fester hjemme når han er der, røyker inne, smekket fingrene hans masse da han var liten osv. Hun er det jeg vil kalle eksempel på dårlig mor selv om hun ikke direkte misshandler sønnen sin. Har så vondt av den ungen... :-(

De flete her inne er gode mødre som prøver å gjøre sitt beste, er glad i barna sine og vil deres beste. Så jeg er enig med HI, ha litt bedre selvtillit i morsrollen, det skal mye til før man er en dårlig mor! :-)

Skrevet

Dette var et veldig bra innlegg og du har fått mye bra respons jeg er enig i også. Synes uttrykket dårlig mor brukes til mye rart. Så jeg er enig med deg lengter! Tenker som så at jeg gjør så godt jeg kan - og barna mine er trygge og er elsket - og da får det heller være at vi tar noen shortcuts her og der.

Skrevet

ja viktig å tenke på alt godt man gjør for sitt barn og gi seg selv en klapp på skulderen :o)

takk for god respons på innlegget ja :o)

Skrevet

Amen, jeg irriterer meg grønn over alle "er jeg en dårlig mor?"-innleggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...