*1+1=2 små* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Vi er et ungt par og har akkurat fått baby....siden bilen vår er gammel og sliten ønsker vi oss penger for å kunne kjøpe oss bil! HVordan kan jeg formulere det på en morosom måte? Har dere noen eksempler på text i invitasjoner? takk for hjelp:)
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Venninnen min Googlet, og fant et dikt om det på nettet som hun satte i invitasjonen. Gikk på at de hadde bodd sammen lenge og hadde det meste, at de i stedet for ting ønsket penger til bryllupsreisen. Det funket fint - eneste er at folk kan føle seg presset til å gi mer enn de har lyst til. Så det kan være greit å la folk gi anonymt. Her er et par dikt: Invitation Script 3 They have their dishes and towels for two They have pots and pans and oven mitts too So what do you get for the Bride & Groom Whose house is setup in every room? Their house needs repairs and some upgrades too But you can not register for carpet and glue. A well that holds wishes is the way to go So lets make it easy for all that know. An envelope will be provided for those who have room, To give a monetary wish to the Bride and Groom A wishing well will be on display at the reception hall To attach your wishes, for the couple, with love from all. Invitation Script 4 Because at first we lived in sin We've got the sheets and a rubbish bin A gift from you would be swell But we'd prefer a donation to our Wishing Well!! Det er mange flere dikt her http://mag.weddingcentral.com.au/weddings/wishing_wells/index.htm
*1+1=2 små* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 takk:) jeg må nok ha det på norsk men finner ingenting på nettet.... Oldremødre og bestemødre kan lissom ikke engelsk.... Skal sende invitasjoner til tyskland og der har jeg funnet mange fine slike dikt også hvordan man kan formulere det med penger. Det er familie, nær familie så om de ikke ønsker eller kan gi noe særlig gjør ikke det noe! Står så bra i det ene tyske diktet at vi ikke egentlig ønsker oss noe men hvis man ønsker å gi er penger høyt på ønskelista pga bilen
Sivalur Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg var i et bryllup i England i forfjor og der stod det i invitasjonen noe slikt som at 'vi har allerede det meste vi trenger og forventer ingen gaver, men dersom noen likevel ønsker å gi oss en gave, vil vi foretrekke penger'. Ja, husker ikke akkurat ordlyden, annet enn 'if you would still like to bestow a gift upon us, money would be preferred'. Jeg lagrer meg denne tråden i tilfelle det kommer noen flere svar, har tenkt å formulere noe lignende selv... vi har jo 'alt'...
*1+1=2 små* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 har skrevet: Dersom du ønsker å gi en gave, trenger du ikke tenke eller grave. Godt selskap og et smil og kanskje penger til en bil? Siden vi ønsker penger til bil hehe
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Det funker sikkert bra :-) Ellers er det jo bare å se på disse diktene og forsøke å oversette dem, eller å hente inspirasjon..?! Skrev et i farten jeg: I mange år har det vært oss to, vi har både lakner og børste til do... Huset er fult fra gulv til tak, og derfor vi ber om en liten sak... Om du vil gi oss en liten gave, du trenger hverken tenke eller grave... Ditt gode selskap og penger til bil, det ville gitt oss et digert smil.
*1+1=2 små* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2008 ohh den var fin! gud jeg er såå dårlig med dikt og rim!!!! Tingen er bare at vi ikke har egen leilighet/hus fordi vi er studenter...siden vi har fått baby vil vi kjøpe oss en ny bil fordi den gamle ikke er noe særlig lenger:S Har noen på tysk men jeg klarer ikke å rime:P:P Får jeg lov å bruke det du har skrevet?
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Selvsagt - bare hyggelig :-) Gøy å dikte synes jeg!
ajlis Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Heisann vannmann30 Syntes diktet du hadde skrevet over var kjempe fint, hadde du giddet å formulere noe sånn til meg og, men istedenfor til bil, ønsker vi oss penger til kjøpe møbler å ting til vært nye hus som vi holder på å bygge. På forhånd en stor takk.
Sivalur Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Her er en annen problemstilling: Hvordan formulere at man helst ønsker seg penger - men IKKE gavekort? En tidligere kollega ønsket seg penger og de fikk en drøss med gavekort, på glassmagasinet og lignende. Og det hadde de jo ingen bruk for siden de var i 40 årene begge to og hadde alt som man kunne trenge å kjøpe på glassmagasinet! Han var ganske oppgitt i etterkant, de hadde jo tenkt å bruke pengene til bryllupsferie. Jeg er heller ikke glad i gavekort, får det stadig vekk til jul og bursdag. De på storsenteret som er gyldig i 3 år er greit nok, men de på en platebutikk som har ET utsalg innen en times kjøring, og som er gyldig i 3 mnd, det er bortkasta, det går ut på dato før jeg rekker å bruke det, hehe...
*1+1=2 små* Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2008 vel når jeg skriver så tydelig at vi trenger penger til bil håper jeg at folk skjønner at de ikke skal gi oss gavekort......gavekort til bil er jo litt vanskelig;) Hvis ikke folk gir gavekort for en hel bil da! haha men ja enig, det bør presieseres
♥2 små gull♥ Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Kjempefint dikt! Men ville kanskje skrevet LITT penger til bil... ellers så ser det ut som at dere forventer at folk skal gi mange titalls tusen kroner
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Ja, kjempefint dikt fra vannmann! Men enig i at dere må få med "LITT penger"... Ta et dikt du, om at dere vil ha penger til bil. Bare fint for folk å få vite hva dere ønsker dere!
*1+1=2 små* Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. februar 2008 har gjort det:) "litt penger til en bil":)
Vannmann35 Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Hyggelig at noen likte diktet :-) Skrev faktisk et nytt, utvidet, dikt rett etterpå, som jeg tenkte vi kanskje skulle bruke selv, men deler det gjerne til de som måtte være interessert: I mange år har det vært oss to, vi har både lakner og børste til do... Huset er fult fra gulv til tak, og derfor vi ber om en liten sak... Om du vil gi oss en liten gave, du trenger hverken tenke eller grave... Huset vårt det er gammelt og skjevt, i det hele hverken så fint eller gjevt... Her trengs både hammer og spiker - før det kan bli slik vi ønsker og liker... Så dermed du trenger ei tenke lenger - du har vel skjønt hva vi virkelig trenger? Litt penger er det vi gjerne vil ha - da skal du se vi blir blir ordentlig glad... Om du likevel helst noe annet vil gi - vi vil selvsagt også bli veldig blid :-)
*mamman til tw og bi* Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 å vannmann...kan jeg fåbruke diktet ditt også...vi er i helt samme situasjoen.ønsker oss så en verandar og vaskerom.bor i 40-talls hus og mye gjenstår enda.det diktet er helt perfekt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå