dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Går dere til kontroll både på Ullevål og til fastlege? Var til første kontroll hos fastlegen i dag og fortalte at jeg har fått plass på Ullevål.Han satt opp ny time til meg i uke 24. Trodde man bare gikk til JM etter første kontroll jeg..... Hva gjør dere andre??
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Har du fått time hos jm da?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Ja,skal dit om 1 uke.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 når er du i uke 24 da?
Ninga-mor Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg går bare til kontroll på ABC. Har bare vært hos legen da jeg har hatt behov for sykemelding, men ikke hatt kontroller der.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 husk at noen velger jordmor og legen. eller bare jordmor eller bare legen.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2008 Var det jeg trodde var normalt. Å bare gå til JM. Kan jo være fastlegen min ikke vet at det har den oppfølgingen på ABC? At det var derfor han satt opp time. Fikk beskjed om å skaffe meg time hos JM på helsestasjonen rundt uke 16,men det trenger jeg jo heller ikke...
Ninga-mor Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Ja, du får bare fortelle legen din at du får den oppfølgingen du trenger på ABC.
CB-BabyBoy Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Jeg tror denne legen ikke vet nok om ABC for du trenger hvert fall ikke gå til JM på helsestasjonen. Jeg fikk beskjed av både fastlegen og JM på ABC at alle kontroller skal foregå på ABC fordi det er en del av opplegget der. Man skal bli kjent med de og de med deg Jeg ville hørt med JM når du skal på ABC og så bare avbestilt timen hos fastlegen jeg. Jeg fikk forøvrig denne beskjeden på min 1 kontroll; jeg hadde den både hos JM og hos fastlegen samme dagen! Legen sa bare at da var alt ok, hun ønsket meg riktig lykke til og ba meg ringe om jeg trengte sykemelding eller fysio etc. Jeg visste ikke at alt skulle skje på ABC, men er veldig glad for det nå. Det at du har et menneske å forholde deg til er en enorm støtte! Du føler deg bare så godt tatt vare på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå