lanoforliten Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Dere som har kommet langt i svangerskapet, hvor mye la dere på dere til uke tjue, altså halvveis og hvor mye har dere lagt på dere nå?? Jeg spør ikke for å mase om vekta, men jeg ønsker å ikke legge på meg så mye denne ganga. Sist la jeg på meg 26 kilo, og jeg har skrekk for å gjøre det igjen. Følte meg så svær og diger og beina verket pga tyngden. ALDRI mer!!! så jeg lurer bare åssen jeg ligger an denne ganga.. Vet liksom ikke helt hva som er vanlig å legge på seg til de forskellige månedene? Er snart 18 uker på vei og har lagt på meg ca 1 kilo.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 I mitt første svangerskap hadde jeg lagt på meg 2 kg til uke 19, og totalt la jeg på meg 16 kg. Denne gangen er jeg på minussiden enda, i uke 19, men har lagt på meg ca 2 av de tapte kg da, så er omtrent likt denne gangen ja.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 1 kg er ikke så mye. Noen har det genetisk så de legger seg ut mye selv om de spiser liet. Men det som er en god huskeregel er at du skal ikke spise for to, bare spise dobbelt så sunt:-) Drikk mye vann og spis endel grønt. Prøv også å gå litt tur i blant:-)
jmedkjærlighetsbarnimagen Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er også snart 18 uker på vei å har lagt på meg 4 kg. Imitt første svangerskap la jeg på meg 23 kg. Imitt andre 34(!!!!!) kg (å da levde jeg så sunt som jeg aldri har gjort verken før eller etter) Imitt tredje la jeg på meg 24 kg. Imitt fjerde la jeg på meg 19 kg. Altså tilsammen akkurat 100 kg!!! Håper ikke jeg går opp så mye denne gangen men stresser ikke så veldig med den vekta. Har jo blitt kvitt 90 av de foregående kg også uten å gjøre no spes så da så.
Hilde_85 Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er nå 4 dager unna å være halvveis. Og jeg har gått opp 1 kg. Men regner med at det kommer flere kg etterhvert.
1, 2, 3!!! Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 I uke 22 hadde jeg lagt på meg 2,5 kg. Er 23+2 i dag, skal til kontroll neste uke, så får vi se. La på meg 14 kg totalt med nr 1, og 16 kg med nr 2!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 I uke 20 hadde jeg lagt på meg 3 kg allerede. Og nå i min 32. uke så har jeg gått opp 6 kg til!! Ikke noe jeg skryter av akkurat.... Men så har jeg en del i vann i kroppen denne gangen. Det som er rart er at i forrige svangerskap la jeg på meg kun 8 kg i alt. Og da spiste jeg mye mer, og mindre sunt, enn jeg gjør nå! Skjønner ikke hvorfor jeg blir så tung nå da.. Bytter ut visse måltider med frukt og grønt hver dag jo.. Jeg var ikke flink med å holde meg unna snop og usunn mat sist gang, så det er nesten litt urettferdig synes jeg at nå som jeg tenker mer over hva jeg putter i meg så går vekta bare mer og mer oppover Men så er det vel som mange jordmødre og leger sier, at man legger på seg det man trenger. Og så lenge det ikke er sukker og usunne ting man går opp i vekt av, så er det ingenting å bekymre seg for Men skjønner jo du er litt engstelig og da, det er ikke godt å være tung.. :S Det verker så i føttene mine for tiden at samboer gir meg en masasje hver kveld.. Og bena blir jo lett fulle av vann og. Ikke noe særlig.. Får håpe du slipper det denne gangen
©Jesper©er©alt© Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Jeg gikk opp 45kg, og sliter med og få dem av.... Du som har gått opp 1 kg skal ikke klage!!!!!
Nostalgi Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 en kilo til nå.. også er du redd for å legge på deg for mye... hehe unnskyld at jeg ler... men jeg hadde vel lagt på meg 5-6 kilo til da, er nå uke 30 og 12 kilo+ regner med det blir 15 kilo som forrige svangerskap da jeg ligger likt som sist...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Ikke mer en uke 17 jeg da men ikke lagt på meg noe enda men sist svangerskap hadde jeg lagt på meg en ca 7 kg tror jeg frem til uke 20 ca.. Litt redd for og legge veldig mye på meg denne gangen jeg også, la på meg 33 kg sist jeg da og kjenner meg igjen i det og føle seg svæær og vondt i beina :-S Men 1 kg er jo ikke mye :-)
Gjest mphs Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 I første svangerskap la jeg på meg 2 kg frem til uke 24. Det ble 12 kg til slutt(mye vann) Denne gangen hadde jeg gått opp 3 kg i uke 24. Er nå i uke 33 og har gått opp 7,5 kg.
lanoforliten Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2008 Takk for svar folkens, kanskje jeg ligger bedre an denne ganga da... Synes bare kiloene rant på en etter en sist, men kan ikke huske når jeg begynte å legge på meg for alvor da.
Hera83 Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Jeg gikk ned 2 kg i begynnelsen, nå i uke 22 har jeg +1 kg fra startvekta.
grolla Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Kiloene kommer dessverre rasende på på slutten, de siste åtte-ti ukene går man raskere opp.....
mygirl Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 kjære vene du er jo heldig vil jeg tro.. jeg er nå i uke 22 og har lagt på meg 12kg.. huff
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er 19 uker og har vel lagt på meg 1-2 kilo tenker jeg. Er og bekymret for å bli veldig stor siden jeg allerede veier for mye og har økt risiko for svangerskapsdiabetes pga PCO. Tror jeg ligger fint ann til nå, og har levd helt som normalt.
mamma20 Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 regner man fra det man veide før man ble gravid eller fra det man gikk ned og så opp igjen?
Fullrulle86 Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 har lakt på meg 6 kg i uke 22 men jeg klager ikke!... fatter ikke dere som er redde for stor vektøkining som bare har lakt på dere 1-2 kg i uke 21... blir nesten litt provosert... Husk på at det er mange her som har lakt på seg myyyye mer.
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 1. februar 2008 #21 Skrevet 1. februar 2008 Enig med Snohvit86... Selv har jeg gått opp rundt 10 kilo og er bare i uke 21!! Har ikke spist noe mer eller mer usunt enn vanlig, snarere tvert om!! Kroppen gjør som den vil tydeligvis... Håper bare kiloene går like raskt av som de kom på etter fødselen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå