little old lady hoo Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ser jo at i dag er de fleste prinsesser og Spiderman, men hva kledde du deg ut som? Jeg vokste opp på 80tallet. Husker ikke å ha gått som prinsesse en eneste gang. Det mest jentete jeg kan huske er da jeg og nabojenta kledde oss ut som Tuppen og lillemor. Min mor hadde laget hår med musefletter til oss av garn, og vi syns vi var nydelige ) Ellers var jeg bjørn og heks, som jeg kan huske. Kan faktisk ikke huske at noen av mine venninner heller kom som prinsesser. Hva med dere?
Mille** Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Husker jeg var indianer i hjemmelaget kostyme en gang, og da jeg var 12 år var jeg brud i bestemors brudekjole på et karneval på ungdomsklubben. Husker heller ingen prinsesser..
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Var vel standar hos meg... Var Pippi... hehe Veldig kjekt, ettersom jeg hadde(har) rødt langt hår. Og hadde masse fregner... Kan heller ikke huske at det var noe særlig prinsesser da jeg var ung. Var vel heller konger...
Tinepia Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg var somregel katt, klovn eller troll. Kan heller ikke huske at noen kledde seg ut som prinsesse....
Pixie Power Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Kan heller ikke huske mange prinsesser... Hjemmesnakra bjørn og kanin mener jeg å huske var ganske vanlig, og pippi. Jeg var pippi en gang ihvertfall :-)
Pixie Power Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Jo, og klovn og indianer var gjengangere
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 ingen prinsesser her heller.....det nærmeste var vel den gangen jeg var pen dame i ballkjole. Ellers så var det klovn, indianer, dyr av alle slag. og Tuppen og Lillemor:) og kanskje en og annen sjørøver!!
katlinka Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Det jeg kan huske er: Hoffnarr. Alt av kostymer var utsolgt, og det var den de hadde igjen. Ikke så veldig fornøyd, men etterhvert syns jeg drakten var riktig så fin
Mammaaaaaa Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Husker eg var katt og nisse. Har heller aldri vert prinsesse, og kan ikkje huske at det var andre prinsesser der..
~Aurora~ Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 He, he, jeg var også utkledd som indianer. Husker at jeg også kledde meg ut som engel, med englevinger, hvitt laken og lys, lang parykk - jeg var kjeeempefin! =)
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 kanin, indianer, bie, pippi langstrømpe... spådame! hehe og en gang var jeg verdens sterkeste mann. Jadda.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 Mamma sydde alvedrakt av 3 forskjellige grønne gardiner og filt. Hadde spiss hatt med en påfuglfjær i og utklipte briller som kunne felles ned foran ansiktet. Strikkepinne med en stor stjerne på i hånden. T- shirt hun sydde fast grønt stoff på i bølgeform. Skjørt i samme stoff. Grønne mansjetter rundt håndledd og ankler. Var kjempefin. Synd det ikke finnes bilder. Ved karneval nummer 2 var jeg faktisk en sjørøver. Gamle blå pysjbukser ble revet opp rundt beina, stripete rød og hvit t-shirt, "gull"ørering i øret, påmalt bart, øyelapp av skinn, skjerf på hodet og papegøye på skuldra. Da jeg ble eldre var jeg Boy George (1983 tror jeg) Stor hatt med håret fullt av sløyfer, skjørt og stor skjorte og masse sminke. Moro, men ikke spesielt pent.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Jeg kan huske jeg var rødhette og troll. Kusina mi var snill og hjalp meg til å bli et troll; hun tuperte det lange håret mitt og sprayet på masse hårspray. Og jammen var jeg fortsatt et trol når jeg sto opp dagen etter.....
æsj altså! Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Jeg kan huske jeg var klovn, indianer og kanskje troll. Vant karnevalet en gang, da var jeg blomsterpike. Hadde stråhatt med blomster, kurv med blomster og blomsterkjole. Da var jeg nok bra fin, tjihi...
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 Jeg var ofte heks. Med hatt og sopelime. En bekjent har fortsatt traumatiske minner om barndommens kareval. Hans mor kledde han ut i grønn stillongs, grønn genser med høy hals og en rød lapp i rompa. Han var oliven.. (stakkars..hehe)
Nyckelpiga Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 Har vært troll, rødhette, klovn. Kan huske at det var noen som var uppen og lillemor, og konge. Hvorfor er det ingen gutter som er konger lengre? Det er rart at barn nå bare vil være prinsesser og superhelter, blir ikke barn lest eventyr for lengre, gode gamle eventyr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå