Gå til innhold

På karneval: hva kledde du deg ut som da du var barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser jo at i dag er de fleste prinsesser og Spiderman, men hva kledde du deg ut som?

Jeg vokste opp på 80tallet. Husker ikke å ha gått som prinsesse en eneste gang. Det mest jentete jeg kan huske er da jeg og nabojenta kledde oss ut som Tuppen og lillemor. Min mor hadde laget hår med musefletter til oss av garn, og vi syns vi var nydelige :o)

Ellers var jeg bjørn og heks, som jeg kan huske. Kan faktisk ikke huske at noen av mine venninner heller kom som prinsesser. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg var indianer i hjemmelaget kostyme en gang, og da jeg var 12 år var jeg brud i bestemors brudekjole på et karneval på ungdomsklubben. Husker heller ingen prinsesser..

Skrevet

Var vel standar hos meg...

Var Pippi... hehe

Veldig kjekt, ettersom jeg hadde(har) rødt langt hår. Og hadde masse fregner...

Kan heller ikke huske at det var noe særlig prinsesser da jeg var ung. Var vel heller konger...

Skrevet

Jeg var somregel katt, klovn eller troll. Kan heller ikke huske at noen kledde seg ut som prinsesse....

Skrevet

Kan heller ikke huske mange prinsesser...

Hjemmesnakra bjørn og kanin mener jeg å huske var ganske vanlig, og pippi. Jeg var pippi en gang ihvertfall :-)

Skrevet

Jo, og klovn og indianer var gjengangere

Skrevet

BRUD

BRUDGOM

COWBOY

Skrevet

ingen prinsesser her heller.....det nærmeste var vel den gangen jeg var pen dame i ballkjole. Ellers så var det klovn, indianer, dyr av alle slag. og Tuppen og Lillemor:) og kanskje en og annen sjørøver!!

Skrevet

Det jeg kan huske er: Hoffnarr.

Alt av kostymer var utsolgt, og det var den de hadde igjen. Ikke så veldig fornøyd, men etterhvert syns jeg drakten var riktig så fin :)

Skrevet

Husker eg var katt og nisse. Har heller aldri vert prinsesse, og kan ikkje huske at det var andre prinsesser der..

Skrevet

He, he, jeg var også utkledd som indianer. Husker at jeg også kledde meg ut som engel, med englevinger, hvitt laken og lys, lang parykk - jeg var kjeeempefin! =)

Skrevet

kanin, indianer, bie, pippi langstrømpe... spådame! hehe :) og en gang var jeg verdens sterkeste mann. Jadda.

Skrevet

Mamma sydde alvedrakt av 3 forskjellige grønne gardiner og filt.

Hadde spiss hatt med en påfuglfjær i og utklipte briller som kunne felles ned foran ansiktet.

Strikkepinne med en stor stjerne på i hånden. T- shirt hun sydde fast grønt stoff på i bølgeform. Skjørt i samme stoff. Grønne mansjetter rundt håndledd og ankler.

Var kjempefin. Synd det ikke finnes bilder.

Ved karneval nummer 2 var jeg faktisk en sjørøver. Gamle blå pysjbukser ble revet opp rundt beina, stripete rød og hvit t-shirt,

"gull"ørering i øret, påmalt bart, øyelapp av skinn, skjerf på hodet og papegøye på skuldra.

Da jeg ble eldre var jeg Boy George (1983 tror jeg)

Stor hatt med håret fullt av sløyfer, skjørt og stor skjorte og masse sminke. Moro, men ikke spesielt pent.

Skrevet

Jeg kan huske jeg var rødhette og troll. Kusina mi var snill og hjalp meg til å bli et troll; hun tuperte det lange håret mitt og sprayet på masse hårspray. Og jammen var jeg fortsatt et trol når jeg sto opp dagen etter.....

Skrevet

Jeg kan huske jeg var klovn, indianer og kanskje troll. Vant karnevalet en gang, da var jeg blomsterpike. Hadde stråhatt med blomster, kurv med blomster og blomsterkjole. Da var jeg nok bra fin, tjihi...

Skrevet

Jeg var ofte heks. Med hatt og sopelime.

En bekjent har fortsatt traumatiske minner om barndommens kareval. Hans mor kledde han ut i grønn stillongs, grønn genser med høy hals og en rød lapp i rompa. Han var oliven.. (stakkars..hehe)

Skrevet

Har vært troll, rødhette, klovn. Kan huske at det var noen som var uppen og lillemor, og konge.

Hvorfor er det ingen gutter som er konger lengre?

Det er rart at barn nå bare vil være prinsesser og superhelter, blir ikke barn lest eventyr for lengre, gode gamle eventyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...