Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9+3 uker idag.

Har vært ordentlig sliten og kvalm de siste 3 ukene. Denne uka har det vært mye verre enn de to foregående. Jeg har det kun bra når jeg sover. Ellers kjenner jeg sterk kvalme konstant. Arbeidsdagen er et forferdelig slit.

Jeg vet at det antagelig er helt normalt og at mange har det slik, men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. Kanskje det er noe som ikke stemmer? Er så vanvittig kvalm. I går kveld kom tårene. Jeg er så sliten av den kvalmen. Klarer bare å ligge på sofaen etter jobb. Blir vanvittig sliten av alt. Var mye sliten med førstemann også, men ikke så vanvittig kvalm!

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget....få høre at mange har det slik kanskje? Vurderer å ringe legen, men føler meg så dum. Hva skal jeg si liksom? Å jeg er så kvalm. Det hører liksom til et svangerskap.

Finnes det noen kvalmedempende middel på apoteket kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har det sånn jeg også og det er helt normalt. Er kjempe kvalm hele døgnet. For meg hjelper det å hvile og småspise litt gjennom hele dagen. Og drikke mye vann med sitron oppi. Brusen Sprite er også dempende på kvalmen eller eplemost med farris. Da jeg har en jente på 2 år har jeg sammen med legen kommet frem til at jeg er sykmeldt frem til kvalmen har gitt seg. Ellers blir det lite hvile. Jeg kaster også opp flere ganger om dagen når som helst på døgnet. Å være kvalm er er godt tegn på at det er et foster inni der som spirer og gror. Prøv å tenk positivt - den værste kvalmen gir seg som regel etter ca 12-13 uke. Lykke til!

Skrevet

Jeg er også sykmeldt til kvalmen gir seg...hadde virkelig ikke klart å være på jobb nå. Har ingen energi. Sover minst en lur på ca to timer etter jeg har levert 2 åringen til barnehagen (noe jeg også synes er kjempeslitsomt...blir så kvalm etterpå). Sovner ofte tidlig kveld også..noe som har resultert i at jeg av og til sliter med å sovne på natten...men men. Jeg gleder meg så til en dag uten kvalme. Kankskje det er lurt for deg å blir sykmeldt til det verste er over ?:)

Skrevet

Jeg er også veldig kvalm men kaster ikke opp, kun gjort det en gang.

Jeg er alene med to fra før og denne i magen for tida, så jeg syns det er veldig slitsomt. Men jeg har ikke noe å gjøre på dagtid, annet enn at jeg må få lest til skolen.

Jeg ringte legen min ang kvalmestillende den dagen jeg kasta opp og det var ikke helsesekretæren noe for å gi meg, for det ga de bare til de som kasta opp mye sa hun og var nær innleggelse. Jeg ammer også sønnen min, så jeg vil helst ikke ta noen medisiner, men må jeg så må jeg.

Ingerfær virker kvalmestillende. Ingerfær te, kapsler fra helsekost eller ingerfærøl skal hjelpe.

Har ikke prøvd selv enda.

Lykke til! Håper kvalmen går over når vi passerer 12uker, sist varte det til jeg var 15uker..

Skrevet

hei.

Om du sliter så mye med kvalme kan du høre med legen din om du kan ta reise syke piller. Ei venninne av meg fikk lov til å ta det, tror det heter prostafen eller noe i den duren. Ellers vil jeg anbefalle å kjøpe armbånd på apoteket, sea band.. Er en kule som trykker ned på ett akupunktur punkt på armen hvor "kvalmen" skal sitte.. Har hvertfall hjulpet bra på meg..

Skrevet

Hvor mye koster det?

Skrevet

Tror jeg betalte ca 150 kr for armbåndene.. de har hvertfall hjulpet meg utrolig mye.. hadde ikke klart meg uten de, vann og kjeks på nattbordet.. Er verdt å prøve, ikke noe som er værre en å gå å være kvalm..

Skrevet

Legen min sa jeg kunne prøve postafen hvis jeg ble mye plaget av kvalme. Har heldigvis ikke hatt bruk for det ennå. Lykke til. Håper du finner noe som fungerer. Forferdelig å gå rundt og være kvalm.

Skrevet

Nei jeg takler all slags sykdom, men ikke kvalme!

Jeg skal gå og se i dag om de har her. Ellers kjøper jeg ingerfærkapsler. Det sto på lommelegen også om at det kan hjelpe for noen, de på 1g.

Skrevet

er mye som kan hjelpe, er bare det å finne hva som hjelper for hver enkelt som er det store problemet..

ser du venter nr 3, var du ikke noe særlig kvalm med de andre??

Skrevet

postafen får du reseptfritt på apoteket. ellså kan legen skrive ut afipran til deg. Afipran kan du gå på fram til 3.tri, men ikke etter det

ikke føl deg dum for å ringe legen for det finnes ikke noe verre enn konstant kvalme

Skrevet

Jo da, jeg har vært kvalm med de, men nå er det ekstra ille. Kanksje det bare føles sånn..

Husker jeg slutta å røyke i første sv.skap fordi jeg var kvalm, men da hadde jeg kun meg selv å passe på.

Sist jeg gikk gravid var jeg også mye kvalm, jeg lå i 2uker når jenta mi var på ferie. Greit om man er kvalm om morran, men jeg er kvalm hele dagen! Sist mener jeg å huske jeg var kvalm morgen og kveld.

Men kanskje det blir verre og verre for hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...