Gjest Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Min sønn er 10 år og går i 5 klasse.Jeg synes d virker som om lærerne er veldig sløve i klassen hans.Han sier at læreren ikke sjekker bøkene når han har gjort lekser.Han har egen ukeplan,for han kan ikke ha så mye lekser.Han blir aldri ferdig med dem ellers.Pga konsentrasjonsvansker.og så sitter han fikler med altmulig annet samtidig som han gjør lekser.sånn er han på skolen også.på planen hans står d at på fredag er d oppsummering av lekser.Men han får jo ikke med seg at læreren retter leksene hans.og d er jo ingen tegn i bøkene hans på om d er rett eller galt..Dette skjønner jeg ikke,jeg er nødt til å ha en samtale med læreren om dette! og dere skulle sett skriften hans!!! D skulle tro d var en lege som har skrevet d! Slurv.Han stresser slik med å bli ferdig med å skrive.Han skriver også mye feil! Og læreren tar ikke tak i d! Han gjør mye lekser på skolen heldigvis,for å hjelpe han med leksene er et mareritt! Han har en ekstrahjelp(mannlig),spesiellt i matte og norsk.men ikke han engang tar skikkelig tak i d.Når han skal gjøre litt lekser hjemme pleier jeg å være litt streng,jeg visker ut de verste ordene og ber han skrive dem på nytt.ikke alle ordene da,bare de mest uforståelige! Han blir rasende da.Han har veldig mye sinne i seg.Tåler ingenting før han blir sint.Snakker i munnen på oss og blir rasende(HYSTERISK) når vi gjør d samme mot han! Veldig kranglete.og frekk i munnen.Både mot oss og mot læreren.Har blitt helt ekstrem mot lillesøsteren på 2.Tåler ikke at hun går inn på rommet hans eller tar i lekene hans.Nå en dag ristet han henne skikkelig hardt bare pga at hun gikk inn på rommet hans. Han har gått hjem fra skolen altfor tidlig noen ganger de siste mnd.Han blir ertet.D er ikke skikkelig alvorlig erting dette her har jeg forstått men han er ganske følsom,tåler ikke så mye(Ganske lav selvtillit).Bare noen ser rart på han så mener han at de erter han.Jeg spør alltid hva de gjør eller sier når de erter han.Han eller hun så stygt på meg,er d ofte han sier.Nå nettopp,sist han kom hjem for tidlig,hadde han tatt ranselen sin og bare gått,midt i timen.Læreren hadde visst bare sett på han,spurt hvor han skulle,han hadde sagt at han skulle hjem og hun hadde ikke sagt noe.Bare fortsatt med d hun holdt på med.Jeg skjønner ikke,hun kunne da for pokker ha gått/løpt etter han å snakket med han,lurt på om alt var bra og hvorfor han skulle hjem!! Litt av en lærer,tar seg ikke skikkelig av elevene! Dette ble ganske langt,og alt handlet ikke bare om skole,men jeg måtte bare få ut litt! Har så mye å tenke på..
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Nå skjedde d igjen! Han skulle bli ferdig på skolen 13.50 i dag,men kom hjem nå nettopp! Han sa ikke fra hvor han skulle engang,og læreren kom ikke etter! Dette begynner jeg å bli lei av... I dag var d en gutt i klassen som hadde tatt en pose med erter og slått han hardt i brystet med den..
petite fleur Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Med mindre det er tolærersystem i din sønns klasse ser jeg ikke hvordan læreren hans skal ha mulighet til å løpe etter sønnen din hver eneste gang han stikker av. Hun har tross alt resten av klassen å ta seg av, og fuglene vet hva de finner på mens hun er ute og leter etter en elev. Det at han stikker av burde du og læreren hans ta alvorlig, og avse tid og prate alle tre (sønnen din også) om dette. Finne ut hvorfor han gjør det og får han til å forstå at det ikke er akseptabelt å stikke av gang på gang. At hun ikke sjekker leksene hans og ikke tar seg tid til å øve på penskrifta hans er for dårlig. Når han har egen lærer i enkelte fag, burde NOEN ha tid til dette. Når noen strever på skolen slik som din sønn, blir det jo ikke noe bedre av at ingen tar fatt i problemene. Hva jeg synes om dagens barneskole? Jeg synes at klassene er alt for store, med det resultat at læreren ikke har tid og kapasitet til å SE alle elevene sine. Dermed skjer slike ting som i dette tilfellet med din sønn.
Espoir Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg synes det virker som om gutten din strever med ett eller annet. Hvis han er følsom, betyr nok det at den ertingen som for andre kan virke "ikke skikkelig alvorlig" for ham er nettopp SKIKKELIG alvorlig. Han trives tydeligvis ikke så godt på skolen, og dere burde absolutt ta en prat med lærerne for å finne ut hvorfor, og for å finne en måte å nedre dette. Skolen er en så stor del av barnas liv, at det er essensielt å ha det ok der. Jeg synes lærernes oppførsel høres merkelig ut, så det burde du kanskje også ta opp. Leksesituasjonen bør dere prøve å endre på. Sett dere ned sammen, tenn stearinlys, prat sammen, la den andre forelderen ta seg av toåringen, og IKKE si noe som helst kritisk - vær positiv straks dere finner den minste ting å rose ham for. HVis 80 % av skriften er stygg, ros ham for de ordene som er pent skrevet, f.eks. Ang. lillesøsteren - snakk med ham og at hun er veldig liten og ikke skjønner så mye, at han ikke må la sinnet sitt gå ut over henne - men kanskje han kan få en lås på døren til rommet sitt - en krok for eksempel, så han kan få litt privatliv innimellom?
scoobidoo Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Dette er noe du bør ta opp med lærerne hans, og ikke her... Det nytter ikke å bestemme seg for at læreren gjør ting galt, uten å ha snakket med henne om det. For alt du vet har hun en plan med det hun gjør. Lærerne trenger ikke fortelle alt til foreldrene, men hvis du spør, får du garantert et svar, og dere ka jobbe sammen for å få skolehverdagen bedre for sønnen din. Men vær så snill å ikke gi læreren skylda for alt, det er tross alt foreldrene som har hovedansvaret for barna sine.
scoobidoo Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Det går forøvrig ikke an å snakke om "dagens barneskole" alene, når slike tema tas opp. Det er faktisk en ganske så stor sammenheng mellom foreldre, skole og samfunnet generelt.
blittmamma07 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Høres ut som problemet er større enn at bare lærerne skal ta tak i noe. Hovedansvaret ligger jo hos foreldre. Ta en prat og samarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå