©Jesper©er©alt© Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Har bestemt oss for at vår sønn skal venne seg til og ligge alene nå. Jeg har ligget i stuen siden han ble født, her er alt jeg trenger. Har soverom 2 etasjer opp så er så traudigt og gå ned og varme melk om natten når han er sulten så ligger her. Men har ikke noen spesielle rom her som er plass til og ha vuggen, så i dag prøver vi gangen og se om han klarer seg alene. Klarer han seg i natt like bra som før så blir det og legge han resten av tiden på sitt eget rom ved siden av vårt. Så for jeg heller ta opp mikroen. Men føler meg så ekkel mot han som legger han på gangen i vuggen :s der er ikke kaldt eller for varmt da. Er ikke så lenge siden vi hadde innbrudd her, så er litt redd så sitter og lurer på om jeg skal ta han inni stuen i gjen... men har skiftet lås på alle dører så er ikke mulighet sann sett at her kan komme folk.. men han sover lenger nå når han ligger der ute. Hadde han sovet her nå så hadde han vert våken for lenge siden da.. Leste her en plass at dem har godt av og ligge for seg selv og ikke bli forstyrret.. Føler på en måte at jeg svikter gullet jeg, han merker jo at jeg ikke er atme han nå...... men engang må han bare venne seg til og ligge alene så, til tidligere til bedre????????
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Hei hei:-) Jeg fikk en datter for to år siden, og da har hun var 3,5 mnd gammel så la vi henne på gangen vi også (rett utforbi soverommet). Og det funket utmerket!! Før det så lå hun i vogge ved siden av sengen, og da var det ingen av oss som sov. Vi forstyrret hverandre hele natten, og på det verste våknet hun hver halvtime! (Jeg har også hørt at spedbarn kan bli veldig forstyrret på nettene hvis de ligger oppi mor, da de kjenner melkelukt hehe tiden:-) Vel, vi la henne utforbi soverommet og vips! så sov hun i timesvis i strekk!! (fra midnatt til 06.00) Vi fikk nattesøvnen tilbake også, og hverdagen ble mye mye bedre for oss alle! Dette funket særdeles bra for oss, og vi har i dag en jente med veldig gode søvnvaner! Hun sover godt på eget rom, 12-13 timer i strekk hver natt, er flink å sovne inn selv på kvelden og våkner aldri på nettene (med unntak av når hun er syk da).
Zitro Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Når jeg fikk min sønn for 2,5 år siden så lå han alene på eget rom fra første dag han. Alltid godt helt fint... Venter nå nr 2 om kort tid, og hun skal også få eget rom med engang. Har kort vei mellom rommene, og babycall ståedes på begge barnerommene så det blir ikke noe proble. Hører babyen og storegutt med engang det er noe...
siste"mann" ut Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Du kan heil trygt legge han på eget rom. Vi gjorde det me begge våre da de var fem og syv uker. De sov bedre og vi sov bedre. Du kan jo bare ta med deg en termos med kokt vann opp når du legger deg.
jente30L Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 jonathan har sovet på eget rom siden han kom fra sykehus han,det har fungert supert,sov hele natta fra han var 3 uker eller noe..
©Jesper©er©alt© Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 Takk for alle svar! Han sovnet i 1 tiden og våknet halv 10:)) Kjempe fornøgd. Og han er blidere:) Gla jeg gjorde det. Nå kan jeg endelig ligge i lag med min kjære... Noe jeg virkelig ser fram til:))))
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Vi er alle forskjellige, jeg ville aldri gjort det men det er meg:-) Syntes at du skal gjøre det du selv føler er rett. Du vil fort merke om han ikke liker/liker det.
*bubbs* Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Husk bare at risikoen for krybbedød reduseres om barnet sover på foreldrenes rom første leveår. http://www.sids.org/nprevent.htm
Synnøve_Solbakken Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Hadde aldri gjort det, krybbedødfaren øker når barnet ligger alene. Nå er jo ikke faren for krybbedød særlig stor i utgangspunktet da, men jeg tør ikke. Får heller slite med nok et barn som sover litt lite om nettene.
Niem og Patrick Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Vi har han på vårt soverom, men i egen seng i motsatt ende av rommet i forhold til vår seng.. funker veldig fint det:)
It's all about me Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Du skal da ikke ha dårlig samvittighet for at du legger han på eget rom så tidlig, heller klappe deg på skulder å si bra jobbet. Det er alltfor mange som har de på eget rom leeeenge kun fordet DE synes det er så koselig. Men sannheten er at de fleste sover bedre når de får sove alene. Lyden og lukten av foreldrene vekker de lett. Selv flyttet vi lillegutt på eget romda han var 2 mnd og 1 uke, og det gjorde stor fosrkjell. Han sov igjennom fra natt to og var en helt ny unge om dagen også. Faste sovemønster kom av seg selv og både baby og foreldre ble galdere, he he. Så den som nå er i magen skal få sove litt inne hos oss, men ikke på langt nær så leneg som storebroren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå