babygullz <3 vilde Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Er blitt trukket 36% av hver eneste forbanna lønn, men nå viser det seg at det jeg har blitt trukket til sammen av opptjening ifjor, er laangt under 36% Fucking tabelltrekk!
Nordlyspar♥ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Her sender de tabell nesten hvert år, men forandrer det selv til 32%. Da tabell blir for lite.... ett år presterte de å sende meg et trekk på 9%, enda jeg hadde tjent nærmere 300 000 året før..... må følge med som en høk, ellers blir man skyldig
togutter-08og10 Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Når du får utdelt skattekort er det som oftest en del med tabell (hvis du har fast inntekt) og en del to som er beregnet på deltidsjobb med %. Det er også en del 3 der det står hvor mye likningskontoret forventer at du har i inntekt, og hvor mye du skal skatte. ta et eks, de forventer inntekt på 200 000 og skatt på 65 000. Da er det lett for deg å sjekke på lønnslippen din og se om du ligger ann til restskatt eller ikke. husk at feriepenger fraåret før, la oss si 2006, betales ut i 2007 (skattefritt) blir lagt på toppen av inntekten din og regnes som det du har tjent i 2007. det samme gjelder at det er halv skatt i desember, det er egentlig bare å lure deg, for alt blir jo på en måte slått sammen til slutt. For å vite hvor mye du skal skatte i året så tar man beløpet man skatter i måneden og gangen med 10, 5. (ikke 12 pga feriepenger og halv skatt i desember) Husk du kan gå inn på noe som heter min side og forandre skattekortet ditt flere ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå