mamsemums <3 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hvis man blir helt tilfeldig gravid, og man velger å bære fram barnet når man er bevist på at man kommer til å bli ALENE uten barnefaren, hva mener dere om det? Jeg vil ikke lage noe krangel om dette, heller ikke masse usaklig dritt Jeg er ung, ble tilfeldig gravid og velger å stå fram om dette og bære fram dette barnet, da jeg mener at en abort er alt for "lettvindt".. Jeg vil stå for det som har skjedd og gjøre det beste ut av saken! Ikke hat meg da;)
Prompepute promkjerring Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 hva vi mener om at du ble helt alene uten barnefaren? ....synd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 vet om ei som ønsket seg barn, men ikke mann..ergo valgte hun seg ut en kompis, ble fuck-friend for å bli gravid med ham uten at han visste noe..idag er barnet tre år og har litt kontakt med barnefaren...han fikk vite at han var faren da barnet var to og et halvt...DET er et merkelig valg det:)
mamsemums <3 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 Nei, men sånn generelt; Kvinner som velger å bære fram barnet sitt når de VET de kommer til å bli alene fra starten av... Man har jo valget, abort eller ikke abort... Neeeei, ønsket seg et barn såå mye at hun måtte "lure" mannen slik at hun skulle bli gravid?? Bare slik at hun fikk det barnet hun villa ha..?? OJJ =/
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Det står helt fritt opp til den enkelte person om man ønsker å gjennomføre en abort eller svangerskap. I Norge er det såpass gode støtteordninger om en skulle bli gravid og skal være alene at alle klarer seg helt fint.
Ikkelektuell Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Synes det er tøft gjort. Tror ikke at noen hater deg fordi du valgte å bære frem barnet ditt.
Gjest MyIian Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Dette er tross alt barnimagen.com Bærkorg, så du skal ikke se bort ifra at noen hater de som gjør det.
Ikkelektuell Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Ok, rettelse: Tror ikke noen oppegående mennesker hater HI fordi hun velger å bære frem barnet sitt. (Synd det åpenbart ikke er så mange slike her).
Delirium Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Syntes det er kjempeflott at du, og andre i din situasjon, velger å beholde barnet. Det blir ikke noe enkelt, det kan vel alle alenemødre skrive under på.. Det er ikke enkelt for de med far i bildet heller. Så jeg har absolutt respekt for de som ser sin begrensning og velger det motsatte. Jeg syntes faktisk ikke det å skulle velge en abort ville være lettvint i det heletatt, ikke for meg i alle fall. Kan jeg spørre deg om du har noe kontakt med barnefar, eller at han er informert? Det er viktig føler jeg, at om man skal bære frem noens barn så skal de informeres. Selvom han velger å ikke ta del i barnets liv er det å IKKE si ifra i alle fall umodent og lettvint. Spseielt om det er noe i hans families sykehistorie ol. barnet skulle trenge senere.
Miss Misantrop Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Har sett av mange innlegg her inne at mange damer mener at hvis det ikke finnes en pappa som engasjerer seg fullt og helt kan man like saa godt fjerne tingsten saann at man faar barn naar forholdene ligger 100 prosent til rette. Selvfolgelig kommer halvparten av disse moralistene som er I et ekteskap til aa ende opp skillte og ennaa flere av de som er samboene. Det hele kommer jo ogsaa ann paa hvilket syn man har paa abort. Jeg har ei venninne som fikk et barn ONS ante ikke fars navn, hun er en profilert advokat I dag og sier at hun ikke, naa som hun har provd det (husker det fallt endel taarer I svangerskapet, overhode ikke planlagt.) Ville ha byttet dette med en kjernefamilie fordi hun selv har innsett at hun er daarlig med forhold, men god med familie. Svaert god okonomi har hun ogsaa. En au pair ordnet mye av logistikk vanskene hennes. Jeg syntes ikke du bor hore saa mye paa folk generellt- er jo helt uvesentlig hva den graa massen mener om ditt liv. Kos deg med voksene mage og jeg personlig (selv om jeg haaper du gir en god dag I en tilfelldig misantrop her inne) syntes det er saa kjempetofft med damer som staar paa egene bein, med egene meninger. Alene modre ser jeg paa som noen flotte sterke damer.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Du er tøff, så stå på! Men IKKE gjør som moren min gjorde; lete desperat etter å få en mann som kan være farfigur for barnet ditt. Med det resultat at det alltid blir feil mann, og at det blir alt for mange nye menn å forholde seg til. Det er lite moro for den som er liten... Kom deg på dater etterhvert, ta deg god tid, og finn den rette. (Dersom du ønsker det da...) Lykke til! Du blir helt sikkert en kjempegod mamma!
mamsemums <3 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2008 NEI, skal ikke lete desperat etter en mann jeg nei! Skal velge med "omhu".. Men guuud, det hadde vært GODT med en mann å dele denne gleden med! Er jo helt alene, blir ikke det samme å la bestevennina mi eller mamma for den del, å ta på magen min.. Håper virkelig jeg finner en EKTE mann som er den "rette" for meg! Det hadde vært no! Man skal vell ikke ha "dårlig samvittighet" for at man er ute på by'n å treffer folk når man er gravid? Jeg tenker, uten alkohol så klart;) Men.. Det er ingenting som sier at ettersom at jeg er gravid så KAN JEG IKKE ut på datern!? Eller? Hva mener dere? Delirium: Ja, bf er informert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå