Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Han vil heller gi han mme nå. Han mener at det er derfor lillegutt bare hyler nå og ikke vil ha. Han slipper taket i puppen når jeg kjenner melka begynner å strømme. Har lyst til å gi opp hele amminga nå!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 hei. hvor gammel er gutten din? spebarn skriker mye de første ukene. kan hjelpe at du hånd pumper brystet til melka kommer også gi bryste til barnet. mme er ikke alltid løsningen og ikke pent av samboeren din å si sånn. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Takk! Han er 7 uker. Problemet er at han tar brystet helt fint, men så slipper han når melka begynner å komme. Vil vel bare kose, men ikke spise?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Ja det var dumt å si av han.. reagerer gutten på kun den ene puppen? for kan være han har vondt i nakken sin f.eks forstrekt noe der etter fødsel. Du har ikke hatt brystbetennelse, eller noe sånn? går ammingen fint ellers? hvor lenge har hylingen pågått?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 jeg anbefaller deg å ringe ammehjelpen. de kan hjelpe deg med alt du lurer på. lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Han har bare reagert i kveld, og da bare på den ene puppen. Har ikke prøvd den andre siden han bare tok fra den sist ammerunde. Ellers er vel ammingen endel stressende. Han kaver og styrer voldsomt enkelte ganger. Jeg er litt sår for han har hengt i puppene mye på kveldene. Men ikke i kveld altså, nå er bare alt galt! Han har vært ganske urolig de siste kveldene, men når han endelig har sovnet for natta og våkner for å spise så spiser han fint og sovner med engang etter måltidene.
PappanTilMinna Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Du får be samboeren din smake eller holde kjeft da De gråter ofte ved mating... følg rådene fra de andre...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Ammehjelpen har en nettside, www.ammehjelpen.no. Der står en endel forklart. Ang den ene puppen han ikke vil ta av. dersom han har f.eks vondt i nakken på den siden. Det kan kanskje hjelpe om du prøver en annen ammestilling, tror det skal være bilder av ulike stillinger på nettet. Da slipper han å belaste nakken, om det er problemet. Dersom du hadde hatt begynnende brystbetennelse, og man ikke får ut melken fra den ene puppen, kan man faktisk få sur melk må det etterhvert. Derfor er det viktig å få pumpet ut melken ofte f.eks pumpe ut melken for hånd under en varm dusj, slik at det kan renne frisk melk igjen. Men dette trenger ikke være ditt problem for det. Noen babier har bare litt startvansker med å ta bryst i begynnelsen.Og endel magevondt. Det beste du kan gjøre er å ikke la deg stresse, finn en rolig plass til amming uten mas fra andre. Når du er rolig, blir babien det også Men kanskje du kan kjøpe brystskjold på apoteket(av silikon tror jeg) som legges på brystvorten(e) ved amming..er et hull i dem slik at melken kommer ut når det blir sugd, det skal hjelpe mot sårhet. Jeg har ikke erfaring med slike selv da, men hørt det skal hjelpe. Masse lykke til med ammingen, du er flink! =)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Når melka begynner å strømme, kommer det masse sa? Enkelte babyer liker ikke at det "spruter" i munnen - så da kan det være et tips å håndmelke ut den verste sprengen før du legger han til. Ellers er det viktig med RO rundt ammingen. Det hjelper iallfall ikke at samboern din står over deg og sier at "dette ikke går". Tankekraften er veldig sterk når det kommer til amming, det kan knyte seg helt om man tenker at det ikke går... Må han suge lenge før det kommer melk? Noen kan bli sinte av det også. Da kan spray hjelpe utdrivingen slik at den kommer i gang lettere. Syntocinon nesespray, reseptbelagt. Men det viktigste først! RO! Legg deg gjerne med babyen om du klarer å amme liggende, de fleste babyer dier roligere da. Lykke til!
Krokka og prinsessa Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jepp, gjør som Eileithya sier. pass på at det er RO rundt ammingen. Legg deg gjerne, eller gå inn i ett rom med bare litt lys. (Selv går jeg på soverommet og dimmer lyset helt ned når hun er slik.) Lillemor har også holdt på slik enkelte kvelder. Tror det har ulike grunner. Noenganger overtrøtt, noen ganger ALTFOR sulten, noen ganger magevondt. Det hjelper til tider å la henne få seg en liten blund ved å bysse henne i søvn. etter ett kvarters tid våkner hun gjerne siden hun er sulten, og da går det bra. Men i rolige omgivelser. Ikke la deg stresse av samboeren! Ongen merker når du er stresset, og blir ikke akkurat roligere av det. La han SMAKE PÅ MELKA!! Den er jo dritgó!! (Her smakt på min..... Nei, det er ikke ekkelt!) Dersom har er for feig til å smake ett par dråper på håndbaken så har han heller ingen rett til å si at melka di er stygg! For det er den ikke! Forklar han hvor mye bedre det er for barnet med mm enn mme. (Og det er ikke ment som kritikk for dere som må gi mme...........) LYKKE TIL!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå