Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp de siste 10 ukene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sprenger snart vekten og har 10 uker igjen:( uff, syns det er skummelt, er jo redd jeg ikke skal klare å bære min egen kropp!!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også på:P har allerede gått opp en gooo del.. også 10 uker ijen

Skrevet

Har ikke gått opp noen ting de siste 10 ukene :)))))

Men nå har jeg fått svangerskapsdiabetes, og må derfor følge streng diett. Gikk opp 10 kg frem til uke 29, og har nå gått ned 3 kg siden da. Er i uke 39 nå. Ikke så galt at det ikke er godt for noe å gå på diett;)))

Skrevet

Hvordan fungerer den dietten da??;)

Skrevet

Streng diabetikerkost, uten sukker og fett.

Blir mye grønnsaker, fisk og rent kjøtt. LItt grovt brød med magert pålegg og mye vann.

Har jo selvfølgelig veldig lyst på ALT som ikke er lov, men må tenke på han som bor i magen.

Det er nok grunnen til at jeg karer å stå løpet ut.

Skrevet

Hvordan merket du at du hadde svangeskaps diabetes? vet du hvorfor du fikk d? er redd jeg kanskje har det, for jg har spist vanvittig mye søppelmat, desverre:( og ingen mosjon...

Skrevet

Fikk utslg på urinprøven hos JM. Fikk så tatt en glukosebelastning, og konstatert diabetes.

Den forsvinner mest sannsynlig etter svangerskapet, men har nok litt større sjans for å få det igjen senere i livet.

Selv om du har i deg uanede mengder med sukker og usunn mat samtidig som du ikke trener, så trenger du ikke få diabetes, men be om en test hvis du er usikker.

Skrevet

Jeg er bare 36+6 så kan ikke svare "for de siste 10 ukene". Men jeg la absolutt på meg mest innen uke ca 30. Siden da er det kommet på kun 1-1,5 kg. Det kommer sikkert 1-2 kg til, men ikke i samme tempo som i andre trimester ser det ut som.

Skrevet

Lå helt fint ann på vekta inntil like rundt jul. Etter det har det kommet hele 8 kg. Masse masse vann, får ikke på meg sko og ikke ringen min heller. Prøvde sambo sin ring for gøy her om dagen og den er noe større enn min, fikk den nesten halveis inn på fingern. Merker det veeeldig godt i knærne nå. Fått 20 kg ekstra i hele svangerskapet så ikke rart knæra reagerer, men jeg er 5 dager over termin så håper hun snart er på tur ut..

Skrevet

Vekta har roet seg endel på meg siste tiden. Er i uke 38 nå, og har bare gått opp en kilo siden jul. 18 totalt nå, så holder jeg meg under 20, får det vel være greit. Jeg har trent 5 dager i uka, og spist sunt hele svangerskapet, så de kiloene jeg har fått, har jeg ikke kunnet unngå... Så jeg har bare akseptert at det som kommer, det kommer, og det går av igjen etterpå....

Skrevet

Går opp bare vann for tiden. Har ikke plass til mat! (er ikke så høy)

Skrevet

Med nr 1 gikk jeg ned 2 kg siste 10 ukene og nå med nr 2 ligger vekten så å si still.

Skrevet

Gikk absoultt opp mest andre trimester.... De siste sju ukene har jeg gått opp kanskje to kilo, er i uke 39 nå.

Skrevet

Dette har jeg lurt på også. Er på en måte ikke så farlig hva man har lagt på seg frem til uke 30 om man legger på seg 10 - 15 kg siste ukene. Er nå i uke 34 og har lagt på meg 1, 5 kg siste uka...skal det fortsette sånn blir det stas....hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...