Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 noen som vet om det kan bestilles? hvor?
Kosemamma´n Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Har sett det på intersport iallefall.. Ta kontakt med nærmeste sportsforretning, og hør om de evt kan bestille!
snart mor til 3 Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 er det å få bestillt altså??hmmm... aldir hørt om..at man får bestillt det via nettet altså...
Kosemamma´n Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Vet ikke jeg... Men siden jeg har sett det i en sportsbutikk må de jo ha kontakter hvor de får bestilt det...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Komse, er ikke det slik som samene brukte å ha barna i? En sånn vugge som nesten har form som en båt/kano, og som kan henge i taket for eksempel? Høres hyggelig ut da. Litt spesielt. Kult! Søk på internett. Må jo finnes noe stoff der om hvor du får kjøpt en sånn. Eller er denne komsa noe helt annet enn disse samene brukte? De er vel mer moderne utformet nå enn de var før kanskje??
snart mor til 3 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 det det jeg også koblet til... kan ikke si jeg har sett de selges noen steder annet en miniatyrutgaver som suvenirer... søkte litt på nett og ser ingen steder hvor de selger slikt... men si fra hvis du finner da...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 komse er en samisk vogge, laget av et stykke av en uthult trestamme, kledd med reinskinn og utstyrt med en kalesje av skinn over bøyde trespiler.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Og det brukes fortsatt av samene eller, og ellers? Ganske genialt egentlig. Sikkert behagelig for barna. Har bare sett slik på bygdemuseumet her. Var en slik lokal same som levde her for et par hundre år siden. Masse gjenstander etter han og familien på museet. Kona hans tok med seg komsa til elva en dag og skulle vaske klær. Hun hang komsa med barnet i på en grein på et tre. Hun fant den aldri igjen... Skikkelig skrekk historie det da. Vet ikke om det er sant eller bare et sagn. Skjer jo ikke i dag uansett, men. At denne same familien har levd er helt sant da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå