Gå til innhold

Bæreseler som kan brukes leeeeenge:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er flere her som er fornøyd med bæring i babybjørn tenkte jeg at jeg kunne tipse litt om bæretøy som kan brukes lengre.

Ergo, beco, yamo og patapum (tror det skrives sånn...) Er ergonomisk riktige bæreseler som er enkle og greie å bruke for dere som ikke ønsker masse dilldall (hi,hi) Fine pappabæredingser!

Dere som bærer i bb så flott at dere liker å bære, det er det som er viktigst. Men bb har litt kort leve tid og om dere ønsker å bære lenger så er disse selene veldig greie.

nettbutikker:

krusedull.net

kenguruloftet.no

lotusbarn.no

På tettinntil.no finner dere mange fler linker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for info!

Her brukes Mei Tai, men har kjempelyst på en Ergo også!

Skrevet

Vi har begynt med Ergo siden vesla er snart 1 år, men fortsatt er det lettere å bruke Babybjørn når vi skal f eks opp fra bilen og jeg har hendene fulle av poser. Bruker bare Ergo ved langturer.

Skrevet

Så Ergo'en er litt mer styr å ha på, eller? Masse klips?

Er vant til Mei Tai, jeg da, med knyting og greier, så regner med at Ergo blir lettere for min del :)

Skrevet

Pappan her i huset bruker ensfarget svart beco siden han ikke liker så mye farger å dill, han liker den veldig godt :-).

Er helt enig med deg!

Det er ingen ting galt med å bruke babybjørn, det jo bare det at de finnes alternativer som er så mye bedre. For det første så klarer man ikke å bære så veldig lenge med en sånn sele før man selv blir sliten. Jeg fikk vondt i både skuldre å nakke etter en liten stund med den vi hadde, så vi solgte vår. I sånt bæretøy som vi bruker er babyens vekt så godt fordelt at det ikke er tungt, bayens vekt kjennes ut som om det er din egen vekt.

For det andre så er det ikke så gunstig for babyen heller å sitte så lenge i en babybjørn sele, en kort stund går jo selvfølgelig bra. Men skal man bære lenge bør babyens kner være høyere enn rumpen for at den lille ryggen ikke skal bli belastet. Det er en sånn stilling som er bra for hofteleddene til babyen, i kulturer hvor mødre bare bærer i sjal og ikke bruker vogn finnes det jo ikke hoftedyplasi. For i i sjalet har babyen samme stilling som i en freika pute.

For det tredje bør man ikke bruke babybjørn selen før babyen er ca 3 mnd og man kan heller ikke bære babyer som er over 12 kg. Mens i annet bæretøy kan man bære fra fødsel faktisk helt til 3 -4 år uten at det er tungt, da det er barnets størrelse som stopper og ikke vekten.

Skrevet

Beco er hvertfall såre enkel å få på! Like enkel som en bb ;-).

Skrevet

Vi har brukt Babybjørn, Ergo og bæresjal. Jenta vår er 7 mnd nå.

Min erfaring er at Babybjørn er bra når de er ganske små, og den er fin fordi man kan bære dem utover, og så er den enkel å bruke. Så sier noen at den ikke er bra for hoftene osv, men jeg tror at det er med den som alle andre ting; alt med måte. Så lenge man bruker den bare litt av gangen, tror jeg det går helt fint. Nå er jenta vår 9 kg og jeg kjenner at jeg begynner å få vondt av å bære henne i den. Pappaen liker Babybjørn veldig godt fortsatt.

Ergo mener jeg er best for litt større barn, for da bør de kunne holde ryggen bedre, de sitter jo liksom mer i den. Med ergo kan man ikke bære utover, så jenta vår liker den først nå som hun kan se "over kanten". Da kan hun følge med selv om hun sitter mot oss. Den er også enkel å bruke. Pappaen liker den. Vi bruker den når vi går langt, hun sovner godt i den. Man skal visst kunne bruke den til iallfall 4 år. I videoen som fulgte med, bar de til og med voksne i den...

Jeg har også et bæresjal, men det gidder ikke pappaen bruke, han holder seg til Ergo nå, det er jo samme prinsipper. Bæresjal er fint fordi de kan bæres på mange måter, også utover (men da må rompa være høyere enn knærne for at det skal være ergometrisk riktig). Men det er mer "styr", selv om det faktisk er lettere enn jeg trodde. Jeg har ikke prøvd så mye, men jeg klarer det fint alene nå (bare foran da, har ikke prøvd på ryggen). Men likevel; det er 5 meter langt og selvfølgelig vanskeligere enn en sele som du bare klipser to klips og strammer.

Det var min erfaring!

Skrevet

Hei, jeg har bb(arvet), men har veldig lyst på å køpe noe annet. Jenta er snart 7 måneder. Hva anbefaler du/dere mest av de som er nevnt her Ergo, beco, yamo og patapum? Håper dere kan hjelpe meg litt, er ganske grønn :)

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke svare på personlig grunnlag siden jeg ikke har prøvd disse selv (bare mei tai og sjal) men etter hva jeg hører så er beco og patapum de mest populære, også i forhold til pris.

Skrevet

Ikke så mye klips egentlig, det er sikkert bare en vanesak, den er ganske enkel den også. Vesla er vant til å sitte med ansiktet frem i BB'en og liker det best, så med Ergo må hun sitte på ryggen og se fremover, og å få henne dit uten hjelp er vaaaaanskelig. Må nok øve litt ;-)

Skrevet

Av fomsydde seler med klipser har jeg bare prøvd beco og babybjørn. Men jeg spurte inne på tettinntil.no når vi skulle kjøpe formsydd og da var det mange som anbefalte den, virker som mange liker den bedre enn ergo, yamo osv. Vi er hvertfall veldig fornøyde med vår og kan anbefale den på det varmeste!

Skrevet

Anbefaler beco. Den er høy i panelet (høyere enn patapum og ergo), stødig og god. Og pappavennlig.

Skrevet

Ja altså den = beco. Babybjørnen har vi solgt. Fikk vondt i rygg og nakke etter bare å ha bært en liten stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...