lillegutt mars o7 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Lurer på en ting? Finnes det i enkelte barnehager en regel mot at andre enn barnets foreldre henter barnet? Vet at i mange barnehager er det helt greit hvis noen andre skal hente barnet,så lenge det er avtalt med både barnet og barnehagen på forhånd.Og at barnehagen og selvfølgelig barnet kjenner vedkommende. F.eks at farmor og farfar kommer å henter barnebarnet sitt,og det er avtalt og klarert på forhånd? Er det slik at noen barnehager ikke tillater dette? lillegutt mars o7
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 trodde ikke det,vi får et skjema vi skal fylle ut når barnet begynner i barnehagen og der skal du fylle ut hvem andre enn foreldre som kan hente barna...kansje det er kun dem som får da?? har ikke hørt om det før...
anni654 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Det tror eg ikke. Det er jo barnet ditt, og du kan bestemme hvem som henter. At du må avtale dette med bhg er jo bare for at bhg skal være sikker at du ønsker det slik.
lillegutt mars o7 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 trodde ikke det var vanlig jeg heller,men ei jeg kjenner hadde fortalt at slik var det i barnehagen hvor barnet hennes går. Syntes det hørtes rart ut,men..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har vært i en sitvasjon hvor jeg måtte nekte noen å hente barnet de skulle hente. Var et lite barn som ikke viste at det kjente personen, ikke hadde jeg fått beksjed om at andre skulle hente og ikke hadde jeg sett "barnevakten" før. Jeg prøvde å ringe moren og faren da men fikk ikke tak i noen av dem. Er jo sånn at som ansatt i barnehagen så har du ansvar for barnet og jeg kan jo ikke sende med barnet om jeg ikke er sikker på at det er greit. Jeg forklarte for personen hvorfor jeg ikke kunne la de hente da. Og sa fra hvis jeg får tak i foreldrene og de sier at det er riktig så kan du hente ikke ellers. Nå bodde jo de i nabo huset så heldigvis ble det ikke langt for ho å gå, og så kom ho tilbake å hentet når jeg hadde snakket med moren. Ble en halvtime overtid på meg den dagen, men moren glemte ihvertfall aldri igjen å gi beskjed. :-) Og barnet var tryggt det er jo det som er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå