Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i uke 6 å så da en liten spire på 6 mm med et hjerte som banket :)

12 dager senere begynte jeg å blø litt. Har vært mest på papiret inntil i dag (fjerde dag med blødning) hvor det har kommet litt i bindet.

Fikk komme på UL dagen etter oppdaget blødning, og da hadde den lille spiren vokst til 12 mm. Gynekologen kunne se at hjertet slo fint.

I dag derimot hadde jeg fortsatt ikke ro i meg og fikk komme på ny UL. Den lille er nå 14 mm, men legen kunne ikke se noe hjerte som slo. Han mente det kom av at den lille lå i en stilling som ikke lot han se hjertet. Fostersekken så veldig fin ut sa han, og mente at alt kom til å gå fint. Jeg derimot er ikke helt overbevisst.

Fikk time hos jordmor på tirsdag for førstegangskontroll. Da skulle jeg få ultralyd like etterpå for å kontrollere at alt er bra, synes det virker som en hel evighet til.

Jeg blør fortsatt, men har ikke hatt noen smerter. Tror dere det er håp for at den lille spiren vil holde seg på plass? I forhold til målene på den lille er jeg 7+6 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror så absolutt at det er håp. Jeg har også hatt det som deg at jeg blør ganske så ofte og det har tilogmed kommet klumper med gammelt blod. Pleier som regel å være litt rosa på papiret når jeg tørker meg nedentil etter å vært på do de fleste gangene og alt går helt fint her. Slik har jeg hatt det siden jeg var 5 uker på vei. Er nå 24 uker på vei og kjenner masse liv. Så tror du bare kan slappe av. Det er mange som blør gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Det er så betryggende å høre andre som har vært gjennom det samme :) Faller noen kilo av skuldrene når jeg kan lese om det :)

Jeg får bare fortsette å slappe av de neste dagene (vil ikke være for mye i bevegelse nå når jeg blør, syns jeg blør mer etter å ha vært i bevegelse), så er det jordmor å ny UL på tirsdag :)

Skrevet

Slik har jeg det også at jeg ikke blør når jeg holder meg i ro. Om morgenen når jeg står opp har jeg aldri noe blod eller noe i truseinnlegget eller på papiret, men utover dagen dukker det som regel opp litt rosa enten i utfloden eller når jeg tørker meg. Men er ikke noe bekymret lenger nå, men var som deg på starten fram til jeg var 12 uker på vei. Så du får ha lykke til

Skrevet

Jeg blør fortsatt. Har kommet litt mer de siste dagene, men fortsatt ikke mye. I dag har jeg hatt lett ubehag i form av murring/stikning i magen. Fortsatt ikke direkte vondt.

Burde jeg ringe legevakta, eller skulle det være ok å vente til tirsdag jeg skal til jordmor + UL?

Er utrolig irriterende å ikke vite om alt er i orden, eller om det går galt for oss.

Skrevet

Hei du!

Leser bekymringene dine og hadde jeg vært deg, ville jeg kontaktet legevakten.

Sikkert ikke noe farlig, men du er bekymret nå og det er ikke godt.

Uansett vil det være godt å kunne få en faglig vurdering.

Hilsen sykepleier

Skrevet

Selvfølgelig kan du ringe legevakten. Men, har ting gått galt,kan de jo ikke gjøre noe med det uannsett, men du får visshet!

Skrevet

uff, dette er ingen god følelse.

Har mistet 2 ganger før, og fikk beskjed da jeg gikk med tredjemann eller førstemann (kall det hva du vil), at så lenge man har sett et hjerte slå, er sjansen for at det skal gå bra veldig stor. Det er sjelden det skjer noe da!

Og i mitt tilfelle stemte det bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...