Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 er det noen som har tips til hvordan vi skal få barnet vårt til å sovne av seg selv i sengen sin? Han sover fint i sengen sin hvis han får sovne hos oss først.
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Er vel ikke så enkelt å gi råd annet en at når ungen er så små sovner de gjerne når de er mette. så rådet er å sitte å gi mat for så å legge i egen seng. Det er ingen ting du kan gjøre på dette tidspungtet for å få han til å sove av seg selv slik som du kan med en på 6 eller 8 mnd.( i tillegg er det vel slik at de søker trygghet noe ungen får når en kjenner lukten av deg) Jeg har brukt til alle mine barn en ting som de kan kose med. Ikke forde det er så effektivt nå men når de blir eldre er det en fin måte å lære barnet å roe seg selv med på. Mine har hatt det som kalles en sutteklut. ikke for å sutte på men noe å holde i hånden. mine barn har alle lært seg fra ca 6 mnd å roe seg selv ned uten at jeg har måtte holde dem i hånden, ligget sammen med dem osv. synes det har vært svært effektivt. Nå er det bare å legge ungene så sover de på null komma niks. ungene er 3 og 1,5 år.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 så med andre ord så trenger jeg ikke bekymre meg over at han ikke sovner alene ennå.... men vente litt før vi begynner p "stresse"...takk for svaret.. skal gi sutteklut her og så får vi se...
siste"mann" ut Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har alltid bare lagt mine i korga/senga, de har sovna av seg selv. Blir de vavnt med det fra 1. dag så venner de seg fort. Når de er nyfødte trenger de jo ikke bare legges i korga når de skal sove. Jeg hadde korga i stua den første tiden, ungene ble ofte liggende der når jeg skulle gjøre ting. De kunne ligge der å kikke, men ble de trøtte så la de seg til å sove. Men en sutteklut/nesevarmer kan absolutt anbefales.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 men hvis han da ligger å skriker. skal jeg bare la han skrike?
Emmilo Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Kan jo være så mange forksjellige grunner til gråt. Det må du bedømme selv. Er han sulten, våt, trøtt eller hva? Det går ikke å svare ja eller nei på ditt spørsmål. Ellers kan jeg anbefalle en riktig interessant og morsom søvnbok som heter "Sove hele natten" http://www.notabene.no/Product.aspx?cID=&pID=151394
canutten Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ammet ham aldri i sengen engang, så han fikk aldri ideen om å sovne der. kan godt begynne å legge litt føringer allerede nå, men det er jo nærhet de trenger foreløpig. hvis du ikke har det vil jeg anbefale skinn i senga og ligg gjerne på det selv noen netter så det lukter godt av mamma. ettterhvert kan du øve på å sovne over alt med lyd lys og action, det gjør ting lettere. men ingen bekymring enda! først rundt 3 mnd sier de at man skal innføre kvelds rituale med pysj og legging, så dere har god tid!
siste"mann" ut Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Skader ikke om de gråter litt, men jeg tar dem opp hvist de er helt utillpass. Om det bare er "grynting" så lar jeg dem ligge.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 jeg har da ammet i sengen.... men jeg merker som du sier at det er nærheten han trener for p sovne.... skal prøve å legge skinnet i sengenmin først, kanskje det hjelper om det lukter meg av det... tusen rakk for svar... tar i mot alle råd jeg kan få...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå