Gå til innhold

Hvilke stelleprodukter bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Vi bruker kun litt stellesalve i stumpen, ellers ingenting. Ikke såpe, ikke olje, ikke noe...

Han er 7,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt salve vist ho er sår,

ellers såpe når en vaske i rompa og ved dusjing/bading - pga hygienen (føle ho blir reinare me litt såpe)

Ho er 8.5 mnd

Skrevet

vi har babyolje/såpe i badekaret. og litt på kluten ¨når ho har dritt bleie..

ellers litt salve når ho er sår.. er 6 mnd

Skrevet

HI her.

Tar rein klut hver gang jeg skifter bleie, og med rent vann tenker jeg liksom at det skulle holde? Vasker jo meg selv med såpe, men er det ikke greit å drøye det så lenge som mulig med de små, tenkte jeg, da.

Åssen såpe bruker dere i rumpa til babyene, da?

Skrevet

Pudder til hals oglysken, olje i badevannet og krem til å smøre tørre partier i perioder. og shampo da. bruker babyline og aco sine produkter. SElma er ett år!

Skrevet

Bruker litt ojle i badevannet og. Begge deler brukes bare av og til og er av merket babyline.

Hun er 6 mnd.

Skrevet

makan.... og SHAMPO skulle det stå!

Skrevet

He he, her er det ikke behov for noe shampo, hi hi. Sparsomt behåret!)

Skrevet

Hi hi, lite hår her også. Hun har fått så masse skuv i hodebunnen. Så smører av og til med salisylsyre som hun sover med. Føler jeg trenger litt shampo for å få skylt det bort:0) ( samme etter vi har vært i basseget for å skylle bort klor)

Skrevet

He he he. Noen har jo DEN manken!

Der vi svømmer bruker de heldigvis ikke klor.

Skrevet

*Sukk* Gleder meg til å sette i hårspenne, kanskje om 2 år;0) Hi hi!

Skrevet

Bruker ikke noe såpe til bleieskift, bare olje i vannet eller bare vann...

Bruker litt shampo og såpe fra seba-med når han bader/dusjer og når han har vært på svømming :)

Skrevet

Bruker et par dråper olje i badevannet og på kluten hvis d er vanskelig å vaske bort salverester, avføring etc m bare kluten...Bruker aldri såpe..

Babyshampoo har vi brukt siden hun ble født, hun har en del hår ja :) Bruker Aco sine produkter...

Har to forskjellige typer stellesalver, en barrieresalve som beskytter huden, den bruker vi ofte. Ellers bruker vi Silulen sinksalve hvis hun blir sår...

D er vel d tror jeg...

Skrevet

Akkurat tnå bruker vi noe som heter krystallviolette og aselli salve grunnet VELDIG sår stumt, stakarsen..

Full i blemmer og alt.. Ingenting som hjelper, var hos HS i går..

Heldigvis er det ikke til plage for han da..

Vi lufter, vasker aldri med såpe, bytter bleie hele tiden, har prøvd å bytte stellekrem, bleier, vaskeservietter osv..

Gutten ligger mye uten bleie for å lufte stumpen også, men til ingen nytte. HS visste ikke hva det var heller, men mente det var forbigående siden han først fikk det nå, 10 mnd gammel..

Men bruker faktisk babyolje når han bader.. Og en liten dash med babyshampoo.. SebaMed eller hva det heter..:)

Skrevet

Bruker zinksalve og shampo (ekstremt mye hår) fra babyline. Vasker stumpen med klut og vann, eller olje fra babyline hvis bæsjen har satt seg fast i huden. Smører han litt med fuktighetskrem fra babyline etter babysvømmingen for å unngå at han skal bli så tørr.

Han er nesten 3,5 mnd

Skrevet

Ved bleieskift bruker vi bare ren klut og lunkent vann. Hvis hun har hatt avføring fjerner vi det verste med våtservietter først og vasker etterpå, evt.litt olje på kluten v/ behov. Natusan Zinksalve v/ rød stump.

Når hun bader tar vi noen dråper olje i vannet. Bruker Babyline Shampoo (har masse hår).

Ellers er hun av og til litt tørr i kinnene og da smører vi på Locobase.

Hun er 7,5 mnd =)

Skrevet

bruker salve,og våtservietter..

Skrevet

Når han virkelig har bæsja mengder, bruker vi gjerne litt såpe på stompen hans. Sjampo bruker vi også hver gang han bades. Begge deler fra ACO. Dette fordi jeg syns det er greit med produkter som ikke er farlig for han om han så skulle klare å spise de. Bruker litt babyolje, SebaMed, han har ganske tørr hud noen steder.

Har slitt veldig med foldene i halsen hans, han har vært skikkelig sår der! Prøvde pudder, men det sa helsesøster at fort kunne bli litt klumpete, og dermed heller ligge der og gnage ennå mer. Prøvde derfor en stift fra apoteket som heter Aderma. Funka med en gang! Kosta 119 kr eller no, men det var det absolutt verdt:)

Rompesalve (som jeg så fint kaller det) fra Aco, eller Unik.

Skrevet

Glemte visst alder, han er 4mnd.

Skrevet

Vann og lactacyd såpe.. pga masse bleiesopp av alt som er ev såper.. Etter vi begynnte med det har det ikke vært sopp en gsng eller såp stump.2 ts Biola yougurt daglig å. (råd fra hs).

Skrevet

Potetmel i lysken og i rumpesprekken ved hvert skift.

Sebamed spesialsalve til natta, siden det blir lenge til neste skift.

Sebamed skumbad i badevannet. (Brukte olje før, men nå syns han skummet er så gøy. Han er 9 mnd)

Olje på kluten ved bæsjebleie.

Fettkrem i kinnene når han er tørr.

Ellers bare vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...