Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 En bekjnet av oss har kommet over rådyrkjøtt. De fikk den av viltnemda da de hjalp ei dame som skjørt på den og fikk avlivet det skadede dyret. Så skal han male ned ALT og lage soddboller av den !!!!????!!!!! jeg blir helt fortvilt. Faen gi det til meg isteden da. Soddboller......................?? Sukk!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH!!!!!!!!!! det er bare sååååååå digg da!!! Soddbolja!
Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 jammen av Dådyr???? Man gjør det bare ikke av dådyrkjøtt. Dt er det samme som å røple drikke med den fineste cognac man kan finne bare for å spy opp den igjen. MAN LAGER IKKE SODDBOLLER AV DÅDYR..... "snufs"
Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Sier man Rådyr i Norge også altså?. Jeg har altid trudd man sier Dådyr her. jaja man lærer så lenge man lever. ;o))
Drømmemagen Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Har aldri helt klart å skille rådyr og dådyr, så her kaller vi alt drådyr
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 ......hehe...drådyr.....jeg vil også ha drådyr......det var et fantastisk nydelig ord..... rådyr er større enn dådyr.....
Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2008 Ok, men da kan det jo teoretisk sett vært et Dådyr da?? hehe men samme farsken så lager man ikke soddboller av så nydelig kjøtt!!!
SinSin Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Det finnes ikke noe som heter Dådyr overhodet, det er bare en Disney-variant av Dåhjort (som er forskjellig fra Rådyr...Dåhjort er større og har bladhorn) og denne finnes ikke vilt i Norge, men gjør det i Sverige. I Norge forveksler vi Rådyr med Bambi som egentlig er Dåhjort. Men Rådyr er det mye av i Norge, og er fantastisk godt kjøtt..Men litt enig...man lager ikke soddboller av så fint kjøtt!
Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 Ok da fortsetter jeg bare å si Rådyr jeg.Det er det jeg er vant med. Og ikke sant. Sodboller av Rådyrkjøtt burde være straffbart!! hehe. fader jeg har haket meg opp på dette. hvis man ikke setter mer pris på det kjøtte kunne han vel gi det til meg "sukk"
blittmamma07 Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Cat.68: ta med hagle å legg deg i hagen min. da får du deg en hel familie. de stikker innom hver kveld for å spise eplene som har ramlet på bakken
___ Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Rådyr og dådyr er da ikke samme art. Dådyr er de prikkete dyrne som spankulerer rundt i danske parker. Rådyr er brune skogsdyr i Norge.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 ...men er dåhjort det samme som hjort.....isåfall.....den er større enn rådyr.....men finnes vilt på vestlandte mener jeg....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Halloooooo.. nå får dere rulle inn puppene litt!!! Fortsetter denne diskusjonen så ender det opp med at det stakkars dyret blir til en elg!! Enhver klarer vel å skille en hjort, fra et rådyr eller et dådyr for den saks skyld:-) Ser ut som de fleste av dere har skaffet kunnskap om dyr via Hotell Cesar eller noe i den duren:-)
Cat.68 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 31. januar 2008 Hehehe, Men Yppert hvordan er det da?? I Sverige sier vi rådyr, her mener jeg man sier dådyr og rådyr?? er det 1 å samme dyr, eller 2 forskjellige?? eller finnes ikke det ene. Urk går jo rundt i hodet nå jo!!!!
giggsi Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Det finnes både rådyr og dådyr. Dådyret er størst. Jeg har googlet det for sikkerhets skyld. Så da kan det legges dødt
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #21 Skrevet 31. januar 2008 ....også er det noe som heter då-se....."ååååhhhh.....se en dåse....." jepps da var det natta for meg......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå