ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Kan man sette inn ny ring midt i mensperioden? For å korte den ned? Skulle bytte ring på tirsdag, men har glemt å kjøpt nye. Bruker ikke å ha mens i mellom jeg da, så var veldig dumt av meg. Fikk mensen i dag, men kan jeg sette inn ny ring i morgen feks?
NoDoubt Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Enten må du sette inn ny med en gang du tar ut den gamle eller så må du vente 1 uke, alltså til tirsdag. Skal sette i ny ring selv på tirsdag. Får mensen tidlig du da. Jeg tar min ut på tirsdaga kvelden og får mensen på dagen på søndagen;-)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Shit å.. Har ikke hatt mensen på mange mnd, kan være pga det. Har brukt de en periode før også, da fikk jeg mensen bare noen dager.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det er faktisk helt ok å sette inn en ny ring i stedenfor å ha en uke uten. Da jeg brukte Nuvaring så hadde jeg mensen kun mellom hver pakke, synd jeg plutselig reagerte på den nå etter jeg fikk nr 3, var veldig greit prevensjonsmiddel i grunn. Nå skal jeg til gynekolog for å tilpasse pessar :-S "hurra"..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Hmm, da skal jeg i vei å få i meg nye i morgen. Har så sinnsyke menssmerter =( Vurerer hormonspiral da, men bare hvis jeg mister mensen, og det kan jo ikke garanteres
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Kan jeg spørre om dere ammer samtidig som dere bruker p-ring? Lurer på om det går greit nemlig..
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg knasker ibux og blør som pokker...helt jævlig dette her. Fanden ta at jeg ikke tåler hormonprevensjonsmidler :-(
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 eh er sikkert veldig dum nå men hva er p-ring.... driver å skal kutte ut cerazetten men veit ikke til hva..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 Kan ikke bruke det mens man ammer nei... Gjør det jeg også Ugl@. Sliter med det samme jeg, stort sett nuvaringen jeg tåler. Legger på meg og får kviser av alle p-piller og minipiller, blødde som en gal av kobberspiral og har latexallergi, så kan ikke bruke kondom hehe. Kooooosli
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Nei, p-ring( nuvaring) blir det samme som p-piller, kombinasjons prevansjonsmiddel.
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Jeg fikk nemlig skrevet ut p-ring av legen enda jeg fortalte flere ganger jeg ikke trodde det gikk siden jeg ammet... Godt jeg ikke har tatt det i bruk enda da. Rart at leger sier så mye forskjellig forresten!
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 http://www.nuvaring.no/ her får du all infoen :-)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2008 Var i allefall den beskjeden jeg fikk.. Men leger er rare vet du, sier så mye forskjellig at det er vanskelig å sammenligne =(
NoDoubt Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 p-ring/nuva ring er en liten gummi ring man setter inn i skjeden som en tampong. Den står der i 3 uker før man tar den ut. Får mensen og setter den inn 1 uke etter den ble tatt ut. Den slipper ut hormoner men det blir bare lokalt. Helt genial:-) Da jeg gikk på p-piller hadde jeg mensen i 5-7 dager og blødde mye. Nå blør jeg bitte litt i 2-3 dager. Den kan tas ut under sex. Men den må ikke være ute lengre enn 3 timer;-)
NoDoubt Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Nuva ring skal ikke brukes når man ammer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå